Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Klaipėdos smeltė“ laukia didžiųjų laivų sugrįžimo

Pasaulinės laivybos kompanijos „Mediterrean Shipping Company“ (MSC) valdoma viena didžiausių Klaipėdos uosto bendrovių „Klaipėdos smeltė“, laukdama galimo MSC okeaninių laivų sugrįžimo į uostamiestį, atliko beveik visas tam būtinas investicijas.
Klaipėdos Smeltė
Klaipėdos Smeltė / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

„Klaipėdos smeltės“ vadovas Rimantas Juška sako, kad bendrovė 2018-2020 metais investavo beveik 65 mln. eurų, iš jų 23,2 mln. eurų – į konteinerių terminalo aikštelių rekonstrukciją ir naujų aikštelių statybą, 38,5 mln. eurų – į naują krovos techniką, o dar 3 mln. eurų – į kitą įrangą.

R.Juškos teigimu, tai sudaro 98 proc. visų 2018-2020 metų plane numatytų investicijų – „Klaipėdos smeltei“ tereikia sulaukti konteinerius kraunančio STS (angl. Ship-to-Shore) tipo krano, kuris bendrovės iki šiol nepasiekė dėl gamintojo vėlavimo.

„Liko gauti kraną. Aikštelės yra sutvarkytos, kita technika yra gauta“, – BNS sakė R.Juška.

Pasak jo, „Klaipėdos smeltė“ ruošiasi galimam didžiųjų MSC okeaninių konteinervežių sugrįžimui. Į jų maršrutus MSC Klaipėdą įtraukė 2018-aisiais, tačiau jau kitais metais sprendimą laikinai sustabdė.

„2019 metais po pirmojo ketvirčio MSC sustabdė didžiųjų okeaninių laivų užėjimą į Klaipėdą ir pasakė – susitvarkykit su investicijomis, mes tada persiorientuosime ir apsispręsime, kada vėl sugrįšime“, – pasakojo R.Juška.

„Mes dvejus metus faktiškai dirbome ties investicijomis. MSC nesako, kad jūs pabaikit ir mes ateisim. Mums viena yra pasakyta – kada baigsite, pasakykite, kokius pajėgumus turėsite“, – aiškino jis.

Pasak įmonės vadovo, viską atlikus „Klaipėdos smeltė“ krovos pajėgumus padidins nuo 500-550 tūkst. iki beveik 1 mln. sąlyginių konteinerių (TEU). Padidinus pajėgumus, įmonei reikės iki 80 naujų darbuotojų.

„Tai technikai, kurią turėsime metų pabaigoje, mums reikėtų priimti ir apmokyti dar maždaug 60-80 žmonių. Turime savo mokymų centrą, programas, turime mokymų licenciją, kad galėtume pasiruošti šituos žmones“, – sakė jis.

R.Juškos teigimu, norint, kad į Klaipėdą atplauktų didieji laivai iš Australijos, Malaizijos ar Kinijos, bus būtina perdėlioti logistikos grandines, o tai – vienas sunkiausių darbų.

„Jeigu prailginama distancija dar iki Klaipėdos, reiškia, pridedamas dar vieną uostas. Tada reikia tartis su visais uostais, kurie yra pakeliui, derinant naujus švartavimosi langus“, – teigė jis.

Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas praėjusią savaitę susitiko su MSC vadovybe. Uosto pranešime teigta, kad bendrovės planai Klaipėdoje yra rimti.

Pernai okeaniniams laivams nustojus plaukti į uostamiestį, „Klaipėdos smeltės“ konteinerių apyvarta smuko daugiau nei 34 proc., tačiau R. Juška sako, kad įmonės rezultatai per devynis metų mėnesius buvo geresni, nei tikėtasi.

Per tris metų ketvirčius Klaipėdos uoste perkrauta 479 tūkst. sąlyginių konteinerių (TEU) – 11,5 proc. mažiau nei pernai. Jų krova šiemet mažėjo visuose pagrindiniuose Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose.

MSC priklausanti „Terminal Investment Limited“ (TIL) turi 65 konteinerių terminalus visame pasaulyje, tarp jų – ir „Klaipėdos smeltę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai