Uosto direkcija paskelbė Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studijos papildymo, duomenų atnaujinimo ir viešinimo konkursą.
„Galimybių studijoje bus išanalizuoti išorinio uosto parametrai, reikalingos lėšos ir būtinos sąlygos, galimos grėsmės. Jos rezultatai bus viešinami ir aptariami su visuomene, o išvadų pagrindu Vyriausybė priimtų sprendimą dėl išorinio uosto pripažinimo valstybei svarbiu projektu“, – BNS teigė Klaipėdos uosto infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.
Studijos rengėjai vertins dvi galimas išorinio uosto vietos alternatyvas – Melnragę ir Būtingę.
Uosto vadovas Arvydas Vaitkus lapkritį teigė, kad išorinio uosto statybos gali kainuoti apie 800 mln. eurų. Pasak jo, uosto vadovybė norėtų projektą įgyvendinti koncesijos būdu, o didžioji išorinio uosto pajėgumų dalis būtų skirta konteineriams.
Lapkritį Vyriausybė nusprendė, kad išorinio uosto projektą koordinuos speciali Vyriausybės komisija.
Išorinį uostą planuojama pastatyti iki 2025 metų, skaičiuojama, kad metinė uosto krova dėl to išaugtų 35 mln. tonų. 2016 metais uostas perkrovė 40 mln. tonų krovinių, o šiemet šis rodiklis turėtų pasiekti 41 mln. tonų.