Galimybių priimti naujų krovinių beveik nėra, todėl klientai pradeda ieškoti kitų uostų. Maisto ir veterinarijos tarnyba imtis kokių nors priemonių sako negalinti, kol nepaaiškės, kas konkrečiai Rusijai kliūva.
„VPA Logistics“ veikla – beveik paralyžuota, nes apie 80 procentų krovinių keliaudavo būtent į NVS.
„Viename šaldytuve guli apie 20 mln. dolerių vertės kroviniai. Šaldytuvai yra užpildyti. Tokio atvejo tikrai dar nebuvo mūsų įmonės istorijoje“, – teigė UAB „VPA Logistics“ generalinis direktorius Darius Beinortas.
„Klaipėdos Smeltė“ šaldytą žuvį į Ukrainą dar gali krauti, tačiau ir čia – neįprasta ramybė. Priimti naujų krovinių – galimybių beveik nėra.
Viename šaldytuve guli apie 20 mln. dolerių vertės kroviniai. Šaldytuvai yra užpildyti. Tokio atvejo tikrai dar nebuvo mūsų įmonės istorijoje, – teigė UAB „VPA Logistics“ generalinis direktorius Darius Beinortas.
„Tam tikra krovinio dalis, kaip mes sakome, yra ant vandens – ji yra pakeliui konteineriuose iš įvairių siuntimo vietų. Tai didžiąją dalį šitų konteinerių, kurie jau išsiųsti, bandysime priimti į savo šaldytuvų terminalus. Tai nėra itin didelis kiekis. Jeigu nebus sprendžiamas klausimas su išvežimu artimiausiu metu – turėsime labai rimtų klausimų, kaip įvykdyti įsipareigojimus prieš siuntėjus“, – sakė „Klaipėdos Smeltės“ rinkodaros direktorius Eduardas Galuškinas.
Maisto ir veterinarijos tarnyba oficialaus rusų pranešimo, kuo konkrečiai jiems neįtinka per lietuviškus terminalus eksportuojami produktai, sako neturinti. Neoficialiai esą rusų tarnyba minėjo ir kiaulių maro grėsmę, ir netinkamą dokumentų pildymą.
„Pirmadienį atvyksta inspektoriai ir tuomet bus aiški situacija. Lauksime audito rezultatų. Turime žinoti Rusijos lūkesčius, kadangi tai yra eksporto valstybė ir mes turime atitikti jų reikalavimus. Kai žinosime konkrečias priežastis, dėl ko yra įvesti apribojimai, žinosime, kaip ir minėjau, ar reikalingas teisės aktų pakeitimas, ar procedūriniai kažkokie pakeitimai. Ir, žinoma, nedelsiant imsimės problemą spręsti“, – sakė Maisto ir veterinarijos tarnybos atstovė spaudai Jurgita Savickaitė.
Kiek gali užtrukti dabartinė padėtis, prognozuoti niekas nesiryžta. Finansinius nuostolius, pasak terminalų vadovų, skaičiuoti dar anksti, tačiau itin apmaudu tai, kad klientai jau žvalgosi kitų uostų. Klaipėdos uostas Baltijos jūros regione dabar kontroliuoja apie 80 procentų visos šaldytos mėsos, žuvies ir jų produktų tranzito į NVS šalis, išskyrus Rusiją.