Kaip teigė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika, vadovaujantis ir Klaipėdos konteinerių terminalui, uoste gali mažėti ir konteinerių krova.
„Šis karas palies visus, bet tokių drastiškų kritimų kaip BKT nebeturėtų būti“, – teigė jis po posėdžio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje.
Šią savaitę pranešta, kad Birių krovinių terminalas (BKT), kuriame krautos baltarusiškos trąšos, atleidžia 136 darbuotojus.
Anot V.Šileikos, kitos įmonės yra išskaidžiusios krovinius. Tačiau neabejojama, kad rezultatus paveiks užvertos Rusijos ir Baltarusijos rinkos.
Nerimo kelia ir Ukrainos, kurią užpuolė Rusijos kariuomenė, rinka. Per Klaipėdos uostą į šią šalį buvo gabenama metalo produkcija, trąšos, žemės ūkio produktai.
„Kalbant apie Ukrainą – sudėtinga priimti sprendimus. Nes yra tikimybė, kad bus užkimšti terminalai ir neturėsime kur dėti krovinio, nes jis gali nejudėti ir metus. Savo kompanijos pavyzdžiu kalbu. Turime apie 60 tūkst. tonų trąšų krovinį Ukrainai. Su šiuo kroviniu dirbome apie dešimt metų. Teko jį atsikovoti iš lenkų, galvota, kad krausime iki pusės milijonų tonų. Stovi jis, nes paprasčiausiai nėra kaip nugabenti. Pirmas dalykas – dabar ten vyksta karas, o prieš tai dar sankcijos Baltarusijai. Aplinkiniais keliais gabenti taip pat sudėtinga: per Latviją dėl geležinkelių, o vežti autotransportu – lieka sienos kirtimo klausimai, o ir šiaip vairuotojų trūkumas dabar“, – vardijo V.Šileika.
Vėl grįžta prie klausimų dėl „Lietuvos geležinkelių“ tarifų, kurie buvo padidinti. Prašoma, kad jie būtų grąžinti į praėjusių metų lygį.