Iš „Independence“ laivo-saugyklos SGD krovinys perkrautas į bunkeriavimo laivą „Kairos“. Paskutinį sykį SGD perkrovą „Ignitis“ atliko 2019-ųjų gruodį, teigiama „Ignitis grupės“ pranešime.
„Visame pasaulyje sparčiai daugėja SGD varomų laivų ir jų užsakymų, todėl tokio tipo perkrovų poreikis ateityje tik augs. Ši perkrova yra jau 26-oji, kurią Klaipėdos uoste atliko „Ignitis“, o mūsų sukaupta šios veiklos patirtis leidžia klientams pasiūlyti patikimus, efektyvius ir konkurencingus sprendimus“, – pranešime sakė „Ignitis“ didmeninės prekybos verslo plėtros vadovas Dovydas Palaima.
Antrąją SGD perkrovą šįmet „Ignitis“ planuoja įvykdyti per artimiausias keletą savaičių.
Bendrovės teigimu, pasaulyje griežtėjant laivų kurui keliamiems standartams, vis smarkiau auga SGD varomų laivų kiekis. Skaičiuojama, kad jau 2030 metais jūrų transportui teks 32 proc. viso pasaulyje suvartojamo SGD kiekio. Šiuo metu visame pasaulyje plaukioja 171 SGD varomas laivas, o iki 2026-ųjų bus pastatytos dar 187 šį kurą naudojančios jūrų transporto priemonės.
Daugiausiai tai – įvairūs krovininiai laivai, tačiau pastaruoju metu pasaulyje populiarėja ir SGD kurui naudojantys kruiziniai laivai bei keleiviniai keltai.
Dėl savo geografinės padėties Klaipėdos uostas yra itin patogus SGD perkrovoms vykdyti – čia ši paslauga gali būti teikiama ištisus metus. SGD perkrovus į mažesnius laivus, iš pastarųjų kroviniai toliau keliauja į įvairius šiuo kuru varomus laivus arba yra toliau transportuojami į kitus, dažniausiai Skandinavijos šalių uostus. Iš pastarųjų kroviniai patenka į sunkvežimius arba yra išdujinami ir patenka į dujotiekius.
Lyginant su laivų mazutu ar dyzeliu, SGD į aplinką išmeta ketvirtadaliu mažiau anglies dioksido ir 99 proc. mažiau sieros dioksido.