Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Milijonų verta Klaipėdos uosto ateitis – kinų rankose

Išorinis uostas jūroje – tokia perspektyva sužibo tolimuose Klaipėdos uosto planuose. Ar juos bus lemta įgyvendinti, priklausys nuo Kinijos verslininkų.
NATO laivai Klaipėdos uoste
NATO laivai Klaipėdos uoste

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus dažnas svečias Kinijoje. Ten toliau vyksta derybos su Kinijos kompanijomis. A.Vaitkus neslepia, jog šioje srityje vyksta intensyvus kovos laukas tarp aplinkinių uostų.

„Mes kaip ir jaučiamės tokie pirmi, tačiau negalime užmigti ant laurų“, – konstatavo A.Vaitkus.

Neseniai Kinijoje jis viešėjo ir forume dalyvavo kartu su vyriausybine delegacija, kuriai vadovavo premjeras Algirdas Butkevičius

Pasak A.Vaitkaus, krovinių kiekiai būtų stulbinantys, tačiau jų įvardyti uosto vadovas dar nesiryžta.

„Turėjau progos išskristi į centrinį „CMG“ grupės ofisą į Šendženį. Žmogiškai pasakysiu, šokas buvo, kad Šendženis buvo pasiruošęs mus priimti net mums to nežinant. Tai dar sykį parodo, kad jie domisi mūsų galimybėmis.

Emocinis šokas – Pekine buvo -12, Šendženyje +28. Tokia yra Kinija, 3000 km praskridus į apačią, tokie pokyčiai, – pasakojo A.Vaitkus. – Su šia, viena stambiausių pasaulyje grupių, mes tęsiame derybas, pasirašėme naują memorandumą. Kalba vyksta apie galimybę kažkurioje perspektyvoje turėti išorinį uostą. Dar nebūčiau drąsus sakyti, kad memorandumas yra rimta sutartis, bet tokie pageidavimai iš tos kompanijos yra išreikšti. Manau, kitų metų eiga mums daug ką parodys, kaip mums sekasi ir ar turime bendrą supratimą“.

Pasak A.Vaitkaus, krovinių kiekiai būtų stulbinantys, tačiau jų įvardyti uosto vadovas dar nesiryžta.

„Žinau, kad tikrai labai verta visiems susikaupti, ir Klaipėdos miestui, ir politikams, kurių dėka turime SGD terminalą uoste. Laikas susikaupti ir pažiūrėti pragmatizmui į akis. Mūsų gerovė ir jaunų žmonių likimai priklauso, kaip mes ją kuriame, o ne nuo to, kokia buvo politinė nuotaika pas vieną ar pas kitą“, – tikėdamasis palankios politinės atmosferos sakė A.Vaitkus.

Milžiniška kompanija

„CMG“ arba „China Merchants Group“ buvo įkurta 1872 metais. Pagrindinė jos būstinė įsikūrusi Hongkonge. Pernai „CMG“ pelnas pasiekė rekordines aukštumas – korporacija gavo beveik 28 mlrd. juanių grynojo pelno (3,9 mlrd. eurų).

Jos bendro valdomo turto vertė siekia 5,35 trilijono juanių (maždaug 745 mlrd. eurų). Šiuo metu korporacija vykdo maždaug 500 mln. dolerių vertės investicijas Baltarusijoje – greta Minsko oro uosto kuriamas milžiniškas pramonės parkas.

Spalį bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Kinijos verslo milžinė „China Merchants Group“ pasirašė susitarimą dėl bendros ekspedijavimo įmonės steigimo. Tokia įmonė rūpintųsi krovinių ekspedijavimu tarp Lietuvos, Baltarusijos ir Kinijos, teiktų visas logistikos paslaugas. Ją steigti ketinama jau netrukus.

Susitarimą dėl bendros įmonės steigimo pasirašė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas ir „China Merchants Group“ padalinio, atsakingo už logistiką, vykdantysis direktorius Xu Yongjunas.

„Nuolat ieškome galimybių dirbti su Kinijos kroviniais, būdų įsitvirtinti šios šalies logistikos žemėlapiuose. Šiandien pasirašytas susitarimas yra tikrai didelis ir realus žingsnis šio tikslo link“, – spalį tvirtino A.Šimėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai