„Ieškome galimybių perkelti dalį birių krovinių į kitą uosto dalį, toliau nuo gyvenamųjų namų, kai tik bus parengta atitinkama infrastruktūra ir gauti suderinimai“, ─ pranešime sakė „Klasco“ infrastruktūros vadovas Vidas Endzinas.
Vėliau „Klasco“ valdanti „Achemos grupė“ patikslino, kad bendrovė yra pasirengusi perkelti dalį birių krovinių krovos iš aštuntos ir devintos uosto krantinių į 10-tą ir 11-tą krantines.
„Tai reiškia, kad krova nuo gyvenamųjų namų vyktų dvigubai didesniu atstumu, nei vyksta dabar“, – BNS komentavo „Achemos grupė“.
Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) peržiūrėjo įmonės taršos leidimo sąlygas – pagal jas „Klasco“ turės nuolat drėkinti arba apdengti krovinius, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti.
Sąlygose, be kita ko, numatyta, kad įmonė turės įsirengti vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras, sieneles ar kita. „Klasco“ privalės vieną krovinį perkrauti kuo greičiau, pagal nustatytą grafiką.
Tuo metu bendrovė tikina, kad jos kleidžiama tarša mažėja.
„Tiek Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos, tiek valstybinių stočių oro kokybės monitoringo duomenys, tiek savivaldybės patvirtinta ataskaita aiškiai liudija, kad dėl oro kokybė gerėja“, – pranešime teigė V.Endzinas.
„Achemos grupei“ priklausanti „Klasco“ ne kartą yra sulaukusi visuomenininkų, aplinkosaugininkų ir netoli jos gyvenančių žmonių pretenzijų dėl taršios krovos.