Vilniaus apygardos administracinis teismas birželio 23 dieną nutarė, kad bendrovės skundžiamas Aplinkos apsaugos agentūros sprendimas jai nesukelia teisinių pasekmių, dėl to bylą nutraukė.
„Teisėjų kolegija konstatavo, kad skundžiamas raštas yra tarpinis procedūrinis dokumentas, priimtas plano derinimo procese, nesukeliantis pareiškėjai teisinių pasekmių, todėl administracinę bylą nutraukė“, – BNS pranešė teismas.
Aplinkos apsaugos departamentui (AAD) pernai spalį nustačius, kad „Klasco“ kraunamos geležies rūdos dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų Klaipėdoje ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, krova privalomuoju nurodymu sustabdyta, o bendrovė turėjo parengti geležies rūdos poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių planą.
Šį planą „Klasco“ turėjo suderinti su agentūra, kuri pernai gruodžio 9-ąją pateikė pastabas planui, nurodė trūkumus ir aiškias rekomendacijas, kaip jis turi būti parengtas. Būtent šį sprendimą bendrovė palaikė trukdymu atnaujinti geležies rūdos krovą ir apskundė teismui.
„Sprendimu agentūra nederino pateikto plano, be jokio pagrindo nustatydama tariamus pateikto plano trūkumus ir taip užkirsdama jai kelią atnaujinti privalomuoju nurodymu sustabdytą geležies rūdos krovą“, – skunde nurodė „Klasco“.
Tačiau, teisėjų nuomone, šiuo sprendimu agentūra nei patvirtino, nei nepatvirtino pareiškėjos plano.
„Klasco“ nesutinka su tokiu teismo vertinimu, teigia bendrovės atstovė. Įmonė gali šią teismo nutartį skųsti, tačiau ar šia galimybe pasinaudos, neatsakė.
„Teismo nutartyje agentūros sprendimas traktuojamas kaip tarpinis aktas, nesukeliantis teisinių pasekmių, tačiau su tokiu traktavimu sutikti negalime, nes tada agentūrai, prieštaraujant viešojo administravimo principams, suteikiamos galimybės neribotą laiką vilkinti sprendimų priėmimą nesant įstatyminių pagrindų“, – BNS sakė „Achemos“ komunikacijos vadovė Jolita Macelytė.
Anksčiau „Klasco“ nesėkmingai bandė teisme naikinti AAD privalomąjį nurodymą, kuriuo stabdoma geležies rūdos krova. Bendrovė argumentavo, kad jai bus padaryta nepataisoma žala – ji turės prisiimti atsakomybę už sutarties su Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“, iš kurios keliavo krovinys, nevykdymą, atleisti dalį darbuotojų.
Šių metų pradžioje „Klasco“ prižiūrint aplinkosaugininkams leista išgabenti anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį, įmonė BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.