Viena pagrindinių susitikimo metu aptartų temų – sąlygų gerinimas siekiant pritraukti papildomus tranzitinių krovinių srautus bei transporto logistikos schemų tobulinimas gabenant per Klaipėdos uostą Baltarusijos pramonės eksportą. Buvo akcentuojama, kad tik glaudus bendradarbiavimas tarp krovos kompanijų ir geležinkelių gali užtikrinti patrauklias sąlygas krovinių siuntėjams.
KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža, paminėjo, kad šiandien yra labai svarbus etapas vystant Klaipėdos uostą. Baigti uosto kanalo gilinimo darbai, KLASCO krovos terminale pirmą kartą pakrautas „Panamax“ laivas su didesne nei 13 metrų grimzle išgabeno beveik 70 tūkstančių tonų Rusijos metalurgijos holdingo „Metaloinvest“ metalo briketų. Ateityje planuojamas nuolatinis panašaus pobūdžio krovinių srautas.
„Per artimiausius 4-5 metus plėsdami terminalus krovos pajėgumus planuojame padidinti 30-40 procentų, statome ir planuojame statyti naujus sandėlius ir krovos linijas, todėl mums ypač svarbu, kad mūsų veiksmai būtų suderinti su geležinkelio galimybėmis tiek Lietuvoje, tiek Baltarusijoje“, - sako A.Pauža.
Baltarusijos geležinkelių vadovas Vladimiras Morozovas domėjosi, kaip sparčiai bus įgyvendinti kompanijos plėtros planai. Buvo diskutuojama apie ilgalaikių susitarimų svarbą, kurie galėtų užtikrinti planingą logistikos grandinės vystymą.
Kaimyninės šalies kalio trąšas ir kitą produkciją kraunanti KLASCO svečiams pristatė ir investicijas į birių trąšų terminalą. Nuo kitų metų balandžio, kai bus išplėstas birių krovinių terminalas, jo metinis pajėgumas sieks 4 mln. tonų, vienu metus bus galima sutalpinti į sandėlius 220 tūkst. tonų trąšų.
A. Pauža pažymėjo, kad šiemet balandžio mėnesį Klaipėdoje vykęs šalių ekonominis forumas paskatino pramonininkus stiprinti transportininkų partnerystę ir siekti didesnės abipusės naudos. Baltarusijos Respublikos vyriausybės vadovo Michailo Miasnikovičiaus ir Lietuvos premjero Algirdo Butkevičiaus tąkart aptartos bendradarbiavimo gairės šalių santykiuose atvėrė naują abipusiai naudingą ekonominio bendradarbiavimo etapą.
„Uosto kompanijų ir Baltarusijos krovinių vežėjų ryšiai visuomet buvo stiprūs, verslo dialogas vyksta nuolat, mes stengiamės sudaryti konkurencingas prekybos sąlygas, daug investuojame į krovos technologijas. KLASCO gamybinių operacijų tempas tampriai susijęs su Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelių techniniais klausimais. Toks bendradarbiavimas duoda naudos visom pusėm, užtikrina pajamas ir papildomas įplaukas į Lietuvos ir Baltarusijos valstybių biudžetus“, - apie svečių vizito reikšmę sakė A. Pauža.