Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

KN į tanklaivį perkrovė pirmąją sukaupto bitumo partiją

Naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė KN praėjusių metų pabaigoje pradėjusi eksploatuoti talpyklas, skirtas naujam produktui – bitumui – krauti, pirmąją talpyklose sukauptą bitumo partiją sėkmingai perkrovė į tanklaivį. Toks principas, kai krova į laivą organizuojama sukaupiant didelę bitumo partiją talpyklose, yra naujovė Klaipėdos uoste.
Tanklaivis „Bithav“ prie KN krantines
Tanklaivis „Bithav“ prie KN krantines / KN nuotr.

Į prie bendrovės krantinės prisišvartavusį tanklaivį „BITHAV“ buvo perkrauta beveik 5000 tonų bitumo, kuris yra naudojamas statybose, kelių tiesimui.

KN iki šiol eksploatuotų talpyklų pritaikymo bitumo krovai projektas buvo vykdomas beveik metus laiko. Tiek laiko prireikė, kol KN konkursą laimėjusi UAB „Elektrėnų energetikos remontas“ rekonstravo dvi naftos produktų talpyklas ir pritaikė bitumo krovai. Rangovas atliko KN Klaipėdos terminale esančių 2 talpyklų po 4200 kub. m rekonstrukciją bei įrengė du produkto iškrovimo siurblius, kuriais uždaru būdu iš autocisternų karštas bitumas pumpuojamas į talpyklas, jose kaupiamas bei vėliau kraunamas į tanklaivius. Tokiu principu į tanklaivius vykdoma šio produkto krova yra naujovė Klaipėdos uoste.

Dar rudenį KN, suderinusi ir gavusi visus reikiamus aplinkosauginius leidimus bei parengusi detalų grafiką, pradėjo bitumui skirtų talpyklų paleidimo-derinimo darbus, o vėliau ir komercinę jo krovą.

Bitumas, kurio temperatūra siekia apie 160-170 laipsnių Celsijaus, į KN valdomą terminalą buvo pristatomas autocisternomis. Produktu buvo užpildytos abi rekonstruotos, šildomos talpyklos, o jose sukauptas bitumas sėkmingai perkrautas į tanklaivį.

Anot Mindaugo Naviko, KN Komercijos direktoriaus, bitumo krova – tai vienas iš bendrovės suplanuotų investicinių projektų, siekiant didinti naftos terminalo Klaipėdoje efektyvumą ir lankstumą pritaikant esamą infrastruktūrą naujų netradicinių naftos ir ne tik produktų krovai. Taip pat šiuo metu, bendradarbiaujant su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), yra baigiama vienos iš KN eksploatuojamų krantinių rekonstrukcija. Pernai atgabenta ir pradėta montuoti nauja jūrinė krovos įranga.

„Siekiame, kad KN Klaipėdos naftos terminalo infrastruktūra būtų lanksčiai panaudota ir pritaikyta prie kintančių rinkos sąlygų, kurias diktuoja sumažėjęs krovinių tranzitas labiau įprasta logistine grandine t. y. geležinkelis-talpykla-laivas. Matome, jog KN atvertas eksporto/importo „langas“ yra visapusiškai naudingas ir patrauklus kuriant ilgalaikius bendradarbiavimo ryšius tarp vietinėse ir užjūrio rinkose veikiančių verslų. Bitumo krovos pradžia, nauja krantinė su itin modernia krovos įranga suteiks galimybę patenkinti esamų klientų poreikius, atrasti naujų klientų, bei garantuoti tiek tradicinių naftos produktų, tiek ir netradicinių, specifinių krovinių krovos paklausą“, - komentuoja M. Navikas.

Pridedama KN nuotr. – Į prie KN krantinės prisišvartavusį tanklaivį pirmą kartą perkrauta talpyklose sukaupta bitumo partija.

Nuo 8 rūšių naftos produktų 2021 m. pradžioje, šiai dienai kartu su bitumu per KN infrastruktūrą kraunama net 13 skirtingų rūšių naftos produktų, tarp kurių 3 biodegalų rūšys (RRME, etanolis, biodyzelinas). Pastarųjų produktų krova terminale 2021 m. ženklai išaugo – per minėtą laikotarpį krauta net 40 proc. daugiau biodegalų lyginant su 2020 m. 2021 m. apie 9 proc. augo ir bendras autocisternų krovos kiekis KN, t. y., perkrauta kiek daugiau nei 569 tūkst. tonų naftos produktų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?