„Knygos.lt“ pardavimai augo pusantro karto

Knygų prekybos platforma „Knygos.lt“ fiksuoja, kad šių metų pirmojo pusmečio apyvarta internetiniame knygyne buvo 67 proc. didesnė, o užsakymų gauta 51 proc. daugiau, lyginant su pernai metais. Skelbiama, kad atsižvelgiant į pirkėjų skaičiaus augimą ir poreikius, jau dabar tobulinama skaitytų knygų platforma, o kitais metais bus pristatyta ir nauja audio knygų internetinė prekybos vieta, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Knygų prekybos platforma „Knygos.lt“
Knygų prekybos platforma „Knygos.lt“ / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Knygos Knygos.lt

Planuose – nauja platforma

Reikšmingų rezultatų pasiekti knygynui internete padeda investicijos į įvairių technologijų tobulinimą: „Iki 30 proc. efektyviau paruošti užsakymai yra nulemti reguliaraus atskirų sandėlio sistemų, tokių kaip prekių priėmimas, surinkimas ir išsiuntimas, atnaujinimo“, – tvirtina Dovydas Pauliukonis, „Knygos.lt“ vadovas.

Šiuo metu daug investuojama į asortimento papildymą: naujomis, užsienio kalbomis ir elektroninėmis knygomis, žaidimais, žaislais, įvairiomis dovanomis, kanceliarinėmis prekėmis, taip pat tobulinama lojalumo programa. Pasak D.Pauliukonio, stebima tendencija, kad auga skaitytų knygų asortimentas: „Didelė dalis žmonių renkasi skaitytas knygas – jiems nėra svarbu, kad knyga neatrodo kaip nauja, svarbiausia turinys ir gera kaina. Tokias knygas parduoda privatūs žmonės, o „Knygos.lt“ tik administruoja siuntimą, saugojimą.“

D.Pauliukonis dalijasi, kad populiarėjant skaitytoms knygoms, šiais metais ketinama atnaujinti skaitytų knygų platformos pirmąją versiją – klientų parduodamos skaitytos knygos bus saugomos sandėlyje, o kitais metais klientas klientui galės tiesiai siųsti ir mainyti knygas. Jau dabar manoma, kad tai taps pilnaverte skaitytų knygų elektroninės prekybos vieta.

„Atsižvelgdami į besiformuojančius pirkėjų įpročius, kitais metais planuojame paleisti audio knygų platformą, o ateityje pasiūlyti unikalią spausdinimo pagal užklausą (angl. print-on-demand) paslaugą, kai knyga bus spausdinama tik tuomet, kai klientas ją užsisakys“, – planus pasakoja D.Pauliukonis.

Skirtingi pardavimo kanalai

„Knygos.lt“ taiko omnikanalinę prekybą, apjungiančią įvairius pardavimo kanalus – tradicinę ir internetinę parduotuves, mobilias aplikacijas. Pirkėjas pasirenka, kur patogiau jam apsipirkti. Pasak D.Pauliukonio, klientas gali būti ramus, kad tiek pirkdamas internetu, tiek užsukęs į fizinius knygynus už prekes mokės tiek pat. Kaina visuose pardavimo kanaluose – internetinėje parduotuvėje, fiziniuose knygynuose – yra vienoda ir atsinaujina realiu laiku. Jei knygyne knygos nėra – užsisakius, kitą darbo dieną ji bus pristatyta nemokamai.

„Nors internetas išlieka populiariausias prekybos kanalas, kuriuo nuperkama penkis su puse kartų daugiau knygų negu fizinėje knygyno vietoje, tačiau po karantino atšaukimo, apsiperkančiųjų kiekis fizinėje parduotuvėje taip pat išaugo. Kita vertus, pirkėjai dažnai ateina į knygyną atsiimti internetu užsakytų knygų“, – sako D.Pauliukonis.

Internetinis knygynas prekiauja apie 1,3 mln skirtingų knygų per metus, tačiau kai kurios yra rezervuojamos iš anksto. D.Pauliukonis atskleidžia, kad pirmąjį pusmetį ryškiausios ir laukiamiausios knygos buvo trys: Kristinos Sabaliauskaitės „Petro imperatorė II“, Hanya Yanagihara „Mažas gyvenimas“ ir Lucinda Riley „Dingusi sesuo: Meropės istorija. Septynios seserys. 7 knyga“, jos sudarė beveik pusę visų pirmą pusmetį rezervuotų knygų.

Leidyklos nuotr./Knygos viršelis
Leidyklos nuotr./Knygos viršelis

Naujų mokslo metų tendencijos

Pernai labai išaugęs susidomėjimas vaikų ir jaunimo literatūra, buvo nulemtas karantino, nes tėvai ypatingai skatino vaikus skaityti, o ne tik leisti laiką prie ekranų. „Kiekvienais metais prieš rugsėjį išauga kanceliarinių priemonių, pratybų, sąsiuvinių pardavimai, tačiau šį kartą buvo ruošiamasi iš anksto ir dar vasarą pradėtos pirkti prekės, reikalingos mokyklai“, – sako D.Pauliukonis.

Internetu pirkti knygas labai patogu mokytojams iš atokesnių vietovių, kur šalia nėra knygynų. D.Pauliukonis pastebi, kad dažnai užsakomos pratybos, užduočių knygos priešmokyklinio amžiaus vaikams iškart visai klasei.

„Knygos.lt“ vadovas apibendrina, kad ženkliai augantys pardavimai rodo, jog atsiranda ne tik nauji klientai, tačiau pakartotinai sugrįžta ir tie patys senieji. Nuolat auganti internetinė prekyba kompensavo karantino metu kritusius pardavimus fizinėse parduotuvėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis