Sutelktinio finansavimo platformos „knygstarterio“ ir knygos leidybos iniciatorė pasakojo, kad prieš tai novelę atsisakė išleisti pora leidyklų, o ir pati, nors ir labai norėjo, abejojo galimybe tą padaryti.
Todėl praėjusių metų vasarą buvo paskelbta – Gerdos Jord grafinė novelė „Gertrūda“ bus išleista tik tokiu atveju, jeigu ją iš anksto įsigis (rezervuos) mažiausiai 500 žmonių. Skaitytojai buvo prašomi įsigyti knygą už 10 eurų, nors ji dar nebuvo įgavusi fizinio pavidalo. O jei nebūtų susirinkta rezervacijų skaičius skaitytojų, knyga nebūtų išleista. Dabar komikso tiražas siekia 1200 knygų ir planuojama tęsti jo leidybą.
Kur slypi „Gertrūdos“ sėkmė? Anot R.Nagelytės, kad pasisektų ir projektas išvystų dienos šviesą pirmiausiai reikia, kad pats autorius tikėtų savo kūriniu ir padėtų jį išreklamuoti.
Leidyklos nėra pajėgios tiek reklamuoti, kiek jos leidžia, – sakė R.Nagelytė.
„Praėjusiais metais Londono knygų mugės metu kalbėjau su leidėju, kuris dirba su didžiausiais pasaulio rašytojais, ir jis sakė, kad nedirba su dviejų tipų autoriais: kai jie nori tik užsidirbti ir su tais, kurie patys sako, kad nereklamuos kūrinio. Šiuo metu leidyklos nėra pajėgios tiek reklamuoti, kiek jos leidžia, o šiuo atveju G.Jord labai daug dirbo su reklama ir visus užkūrė“, – Vilniaus knygų mugėje pasakojo R.Nagelytė.
Pašnekovės teigimu, pradėjus „knygstarterio“ akciją, iškart buvo surinkta apie 150 rezervacijų, o po to pardavimai sustojo, todėl ši tendencija leidėjus išgąsdino. Tačiau pardavimai vėl atsigavo prieš termino pabaigą ir čia pasitvirtino taisyklė – kuo daugiau kalbi, tuo geriau.
„Iš pradžių tikėjome, bet po to kilo abejonė. Tačiau išanalizavus kikstarterių strategiją, pasirodo, kad taip ir būna: viduryje sumažėja ir tada vėl kyla. Tas pasitvirtino, prieš galą visi pardavimai stabilizavosi, o po to buvo lengva, nes žmonės pradėjo apie tai kalbėti, tarpusavyje dalintis“, – teigė R.Nagelytė.
Per „knygstarterį“ bandyta išleisti dar dvi knygas, tačiau abiem nepasisekė – nesurinko reikalingo skaičiaus rezervacijų, kad leidiniai būtų išleisti.
„Pirmam nepavyko, nes autorė nenorėjo dirbti su reklama, ji norėjo būti nežinoma. Tai viena iš „Gertrūdos“ sėkmės priežasčių, nes pats žmogus turi norėti ir burti savo auditoriją. O kitam nepasisekė, nes tiesiog yra siauros auditorijos kūrinių, kurie skirti labai mažai auditorijai“, – sakė R.Nagelytė.
Paklausus, ar planuojama plėsti „knygstarterio“ veiklą, leidyklos projektų vadovė patikino, kad tikrai taip. Šiuo projektu susidomėjo ne tik pavieniai autoriai, bet ir kitos leidyklos
„Gavome jau ir pasiūlymų iš leidyklų, kurios nori dalyvauti „knygstarteryje“. Mes galėtume būti ta platforma, kuri už kažkokią dalį pasiimdami sau, bet padėti toms knygoms išvysti dienos šviesą. Nes kartais pačiai norisi, kad jos būtų išleistos, bet ne visos jos turi galimybę pasirodyti. Norisi, kad Lietuvoje būtų įvairesnių knygų – skirtų ne tik masinei, bet ir mažesnėms auditorijoms arba originalesnių“, – pasakojo ji.