Kol vieni skuba planuoti nuostolius, kiti įžvelgia galimybes atsinaujinimui

Restoranų verslas šiuo metu išgyvena neužtikrintumo laikotarpį, tačiau kol vieni maitintojai garsiai skaičiuoja nuostolius ir planuoja darbuotojų atleidimus, kiti šį laikotarpį išnaudoja atsinaujinimui.
Burger kiosk
Burger kiosk / Aurelijaus Petrėno nuotr.

Kokybiško gatvės maisto restoranų „Burger kiosk“ ir kepyklėlės „Čiūrerija“ vadovas Povilas Stonkus pranešime žiniasklaidai dalinasi, jog sklandžiai pereiti į šį suirutės laikotarpį padėjo nuoseklus inovacijų diegimas.

„Susidūrę su startuoliais, pristatančiais savo sprendimus restoranų verslui, dažniausiai bandydavome juos įsidiegti pas save patys pirmieji. Kai kurie sprendimai pasiteisino, kai kurie – ne, tačiau bendrai, rizika diegiant naujoves atsipirko“, – džiaugėsi Povilas.

Pašnekovo teigimu tokie savalaikiai sprendimai padėjo užtikrinti sklandžius procesus fizinėse aptarnavimo vietose bei įsilieti į maisto išvežimo rinką, kurią, panašu, jog dalis verslų iki šiol išnaudojo tik paviršutiniškai.

„Dabartinė karta – smalsi ir imli inovacijom, kurias noriai priima ir naudoja. Patys pradėję naudoti bandomąsias startuolių platformas, drąsiai siūlydavome išbandyti jas ir savo klientams. Todėl šiuo metu turime įvairialypį užsakymo, atsiskaitymo ir pristatymo kanalų pasirinkimą“, – patirtimi dalinosi Povilas.

P.Stonkus atviravo, jog šiuo metu užsakymų apimtys, tikrai – sumažėjusios, tačiau į situaciją žiūri optimistiškai – tai yra laikotarpis atsinaujinimui. „Vos prieš kelias savaites susitelkti ties naujų produktų kūrimu, nerasdavome laiko. Didelės užsakymų apimtys pasiglemždavo kūrybinį laiką tiek darbo dienomis tiek savaitgaliais“, pasakojo pašnekovas, pasidžiaugdamas, jog šiuo metu pagaliau atsirado galimybe atsinaujinti meniu, ištobulinti skonius ir net sukurti naują, specializuotą prekinį ženklą Lietuvoje, „Arančini meistrai“, po kuriuo slepiasi mažai pažintas skonis iš Sicilijos.

Aurelijaus Petrėno nuotr./Arancini
Aurelijaus Petrėno nuotr./Arancini

„Sicilietiški, šafranu ir kitais produktais paskaninti rizoto ryžių rutuliukai su įvairių skonių įdarais. Jie keliautojams pažįstami kaip gurmaniškas gatvės užkandis. Patiekalo gimtinėje galima rasti įvairiausių skonio variacijų, tačiau ištobulinome artimiausias mūsų skoniui: bolonijos padažas su žirneliais, rikota ir ožkos suris su špinatais, mocarela, čederio sūris su kumpiu arba grybais. Siciliečiai arančinų receptus puoselėjo šimtmečiais, todėl kurdami savitą šio patiekalo receptūrą net patys nustebome kiek daug netikėtumų slepia šis patiekalas“, – įspūdžiais dalinosi P. Stonkus, pridurdamas, jog šį suirutės laikotarpį išnaudojant atsinaujinimui, atsirado galimybės ne tik sustiprinti verslo struktūrą, tačiau ir išlaikyti darbuotojų užimtumą.

„Šis, laikotarpis apnuogina silpnąsias įmonės vietas, kurias būtent dabar turime galimybę sustiprinti. Juk krizės akivaizdoje išryškėja tikrieji dalykai“, – teigė P. Stonkus. Pašnekovo teigimu, vengiant rizikų, paprasčiausias sprendimas – darbuotojus atleisti arba priešingai, galima laikotarpį išnaudoti kūrybingai, pasitelkiant potencialą atsinaujinimui ir taip dar labiau sustiprinti esamą komandą. „Gerą darbuotoją maitinimo sektoriuje rasti sudėtinga, todėl radus patikimą komandos narį, iš visų jėgų norisi jį ir išlaikyti“, – pasakojo Povilas.

P. Stonkus samprotauja, kad lengvesnį pereinamąjį laikotarpį lėmė ir tai, kad prekyba alkoholiu niekada nesudarė reikšmingos pajamų dalies. „Ne paslaptis, kad prekyba alkoholiniais gėrimais restoranų versle turi bene didžiausią maržą. O šiuo metu tokia prekyba stipriai sumažėjusi. Mūsų atveju tai nepasijautė, nes pavyzdžiui, viename iš savo padalinių, įsikūrusiame maisto halėje „Downtown, prekybos alkoholiniais gėrimais niekada ir neturėjome“.

Pasak pašnekovo, sudėtingiausias dalykas šiuo laikotarpiu – ribotos planavimo galimybės. „Nesant aiškumui dėl ribojimų: kada jie pasibaigs ar kokie bus nauji bei kokia bus galutinė valstybės pozicija verslo skatinimo klausimais – sudėtinga planuotis veiksmus. Tačiau tikiu, kad šiuo metu turime susitelkti visus vienijančio tikslo vardan – užkirsti kelią siaučiančiai negandai“, – teigė P. Stonkus, linkėdamas šį laikotarpį išnaudoti atradimams ir pažangai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis