Žmogus su informacijos pertekliaus iššūkiu susidūrė tuomet, kai buvo
atidaryta pirmoji biblioteka. Tai nėra nauja problema. Todėl ta patarimų ir įžvalgų apie nuotolinį darbą gausa pastarosiomis savaitėmis daugelio iš mūsų nebestebina.
Todėl ir šis komentaras nepretenduoja į gyvenimo revoliucijos vardą, tačiau būsiu laimingas, jeigu mano akcentuojamose taktikose rasite sau naudos ir galėsite pagerinti savo komandos komunikaciją bei bendradarbiavimą bent 1%. Nes maži pakeitimai ilguoju laikotarpiu gali sukurti didelį rezultatą.
Užtikrinus savo komandai nuotoliniam darbui reikalingas darbo priemones, pagalvokite apie savo komunikacijos kiekį. Dažnam profesionalui atrodo, kad šiuo metu informacijos yra gerokai per daug, ir reikėtų stengtis kaip įmanoma mažiau komunikuoti bei nedidinti ir taip plataus žinių baseino. Mano patarimas skambėtų kitaip – bent pačioje nuotolinio darbo pradžioje komunikuokite šiek tiek per daug. Galvokite, kad nėra savaime suprantamų dalykų.
Žmogaus protas yra linkęs daryti prielaidas ir spėlioti, nes taip pirmykštės visuomenės nariai išgyvendavo – jeigu gali nuspėti, iš kurio krūmo iššoks žvėris, turi žymiai daugiau šansų nei kolega, kuris mąstyti pradeda tik priešais veidą išvydęs vilko iltis.
Todėl ir organizuojant susirinkimus sąmoningai mažinkite erdvę
interpretacijoms. Nuspręskite labai konkrečius kiekvienos video konferencijos ar skambučio tikslus ir pasitikrinkite juos pokalbio pabaigoje. Puikus būdas suprasti, kiek Jūsų komandos nariai supranta savo užduotis yra paklausti jų, kaip jie patys asmeniškai tai mato ir kur kreipia didžiausią dėmesį, kokie būtų potencialūs tolimesni žingsniai, kokios pagalbos gali prireikti ir pan.
Nuotolinėje komunikacijoje kontekstas yra karalius. Dokumentuokite
susirinkimų sprendimus, svarbiausius aptartus aspektus bei idėjas. Ir
talpinkite tai vienoje vietoje. Single source of truth – vienas tiesos šaltinis. Visi komandos nariai turi žinoti, kur tiksliai kokios informacijos ieškoti ir nepasimesti tarp skirtingų įrankių. Ypač jeigu vieni sprendimai atgula el.pašte, kiti intranete, dar kiti darbų organizavimo sistemoje ar asmeniniuose užrašuose.
Susirinkimų pradžioje ypač pravartu paskirti bent dalį laiko dalyvių
„įsiregistravimui“. Keletas klausimų, kuriuos galite užduoti savo komandai, pavyzdžiui, rytinio vaizdo skambučio metu: Kokie šiandien dienos tikslai? Kokiose situacijose šiandien jaučiatės „užstrigę“ ar judate sunkiau/lėčiau? Kokios pagalbos norėtumėte iš kitų? Kokios pagalbos reikia iš vadovo? Kuo šiandien galime pasidžiaugti? Kur įvyko, kad ir nedidelis, progresas?
Klauskite asmeniškai ir bendrai vieni kitų, kokios pagalbos reikia ir rūpinkitės vieni kitais. Rūpinimasis kitu padeda ne tik kitam, tačiau ir mums patiems.
Dabartiniame neapibrėžtume ir strese yra lengva pamiršti, kad šie iššūkiai bei krizinė situacija praeis. Tačiau komanda tikrai atsimins sprendimus ir prioritetus, kuriais mes vadovaujamės. Todėl lai komandos bendradarbiavimas bei psichologinė sveikata būna vieni iš tų prioritetų, o šis laikotarpis – nelengva, bet vertinga treniruotė.
Turite klausimų apie verslą? Rašykite mums kiekvienasgali@15min.lt, konsultantų atsakymų ieškokite rubrikoje „Verslumas“.