Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 09 19 /12:46

Konkurencijos taryba neleido „TV3 Grupei“ įsigyti „M-1“ radijo stočių grupės

Baltijos šalyse veikiančios žiniasklaidos grupės „TV3 Grupė“ įmonė „All Media Lithuania“ negalės įsigyti po 100 proc. trijų bendrovių, valdančių radijo stotis M-1, „M-1 plius“, „Lietus“, „Laluna“, „Raduga“, bei įmonės „Reklamos ekspertai“ akcijų.
Renginio akimirka
M-1 / m-1 nuotr.

Konkurencijos taryba leidimo šiam sandoriui nedavė nustačiusi, kad dėl to būtų sukurta ar sustiprinta dominuojanti padėtis arba itin apribota konkurencija radijo bei televizijos reklamos pardavimo rinkose.

„All Media Lithuania“, transliuojanti TV3, TV6, TV8 ir „TV3 Plius“ televizijos programas, planavo įsigyti tris įmones, valdančias „M-1“ radijo stotis, bei jose reklamą parduodančią bendrovę „Reklamos ekspertai“.

Su „All Media Lithuania“ susijusi bendrovė „All Media Radijas“ radijo dažniais transliuoja „Power Hit Radio“, internetu – „Power Gold“ radijo programas bei parduoda reklamą, o „All Media Digital“ valdo tv3.lt ir kitas interneto svetaines, kur taip pat parduoda reklamą.

Mato neigiamas pasekmes rinkai

Konkurencijos taryba siekė nustatyti, ar įgyvendinus sandorį nekils neigiamų pasekmių konkurencijai radijo bei televizijos reklamos pardavimo rinkose, nes „All Media Lithuania“, kuri šiuo metu turi didelę televizijos reklamos rinkos dalį, prisijungusi didžiausią Lietuvoje radijo stočių grupę, reikšmingai padidintų savo dalį ir radijo reklamos rinkoje.

Taryba nustatė, kad sandorio šalių valdomos radijo stotys „M-1“ ir „Power Hit Radio“ yra artimos konkurentės radijo reklamos pardavimo rinkoje, o jų konkurencija yra reikšminga, ji išnyktų įgyvendinus sandorį, o jo šalys užimtų didžiausią šios rinkos dalį pagal pajamas, valdytų didžiausią klausyto laiko dalį turinčias radijo stotis ir dar labiau padidintų atotrūkį nuo kitų konkurentų.

„Atsiradus tokiam dideliam rinkos žaidėjui, Konkurencijos tarybos vertinimu, kitoms radijo stotims būtų apsunkintos galimybės veiksmingai konkuruoti, o radijo reklamos pirkėjai turėtų mažiau pasirinkimo alternatyvų“, – nurodė taryba.

Anot jos, dar viena neigiama sandorio pasekmė konkurencijai yra susijusi su „All Media Lithuania“ galimybe taikyti reklamos pardavimo siejimo praktiką, kai reklamos pirkėjams, perkantiems ir televizijos, ir radijo reklamos paketus iš jos valdomų žiniasklaidos priemonių, būtų siūlomos nuolaidos.

„Savaime nėra draudžiama sieti televizijos ir radijo reklamos pardavimą, tačiau itin koncentruotoje rinkoje tokia praktika būtų žalinga, jeigu ją taikytų didelę rinkos dalį užimanti bendrovė“, – nurodo taryba.

Kadangi po sandorio „All Media Lithuania“ galėtų televizijos ir radijo reklamos siejimo praktiką taikyti ir M-1 grupės atžvilgiu, Konkurencijos taryba įžvelgia riziką, kad reklamos pirkėjai būtų skatinami dar aktyviau pirkti reklamą iš „All Media Lithuania“ priklausančių televizijos ir radijo stočių, atitinkamai mažindami pas konkurentus užsakomos reklamos apimtis.

„Konkurentai, negalintys pasiūlyti panašių susietos reklamos paketų, prarastų dalį pajamų, sumažėtų jų galimybės investuoti į programų turinį ir išlaikyti auditoriją, būtų apsunkinta tiek jų plėtra, tiek naujų dalyvių įėjimas į rinką. Nelikus pakankamo konkurencinio spaudimo ir susilpnėjus konkurentams, ilgainiui koncentracijos dalyviai galėtų padidinti reklamos paslaugų kainas“, – pranešime sakė tarybos pirmininkė Jolanta Ivanauskienė.

„All Media Lithuania“ pasiūlė prisiimti įsipareigojimus – parduoti „Power Hit Radio“ valdančią bendrovę „All Media Radijas“ ir netaikyti televizijos bei radijo reklamos susiejimo praktikos. Vis dėlto taryba pripažino, kad tai nepašalintų neigiamų pasekmių konkurencijai.

Tarybos nutarimas gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

„All Media Lithuania“: draudimas įsigyti „M-1“ – neigiamas signalas verslui

Baltijos šalyse veikiančios žiniasklaidos grupės „TV3 Grupė“ įmonė „All Media Lithuania“ teigia, kad Konkurencijos tarybos draudimas jei įsigyti „M-1“ radijo stotis yra neigiamas signalas žiniasklaidai ir verslui.

100 proc. „M-1“ stotis valdančių įmonių akcijų turinti Rūta Grušnienė taip pat teigė nusivylusi tarybos sprendimu.

„All Media Lithuania“ pranešė apgailestaujanti dėl tarybos sprendimo, dėl kurio ilgalaikę žalą patirs tiek Lietuvos žiniasklaida, tiek ekonomika.

„Konkurencijos taryba sudavė smūgį ne vien mūsų verslui – daug didesnį nerimą kelia sprendimo poveikis visos žiniasklaidos ateičiai“, – pranešime teigė „All Media Lithuania“ generalinė direktorė Laura Blaževičiūtė.

Pasak jos, „All Media Lithuania“ Lietuvoje konkuruoja su „Google“, „Meta“, „Youtube“, „Spotify“ ir kitais žaidėjais, kurie užima reikšmingą Lietuvos reklamos rinkos dalį, o vartotojai su jais praleidžia vis daugiau laiko, todėl išlikti norintis vietos verslas turi ieškoti būdų, kaip užtikrinti reklamos efektyvumą ir sėkmingą konkurenciją.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Laura Blaževičiūtė
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Laura Blaževičiūtė

„Prieš globalius milžinus galime atsilaikyti tik investuodami į kokybišką ir auditorijai patrauklų turinį, darbuotojus bei reklamos užsakovams vertę keliančius sprendimus. Tai reikalauja milžiniškų resursų, prieinamų tik plečiant veiklą. Siekis įsigyti „M-1“ grupę, mums reiškė galimybes auginti veiklos efektyvumą ir kovoti dėl auditorijos, daugiau investuojant į turinio kokybę. Negalime nuvilti auditorijos lūkesčių dėl turinio kokybės – kitaip ją perims laisvę siūlantys, bet atsakomybės užtikrinti nesugebantys globalūs žaidėjai“, – pabrėžia L.Blaževičiūtė.

Advokatų kontoros „Ellex“ partneris Marius Juonys teigė, kad toks tarybos sprendimas gali turėti neigiamo poveikio ir Lietuvos investicijų klimatui.

„Vartotojai yra pasiekiami įvairiais kanalais, todėl prielaida, jog reklamą žiniasklaidoje perkantys klientai nevertina kitų alternatyvų, tiesiog neatitinka šių dienų realybės. Dėl šios priežasties labai siauras požiūris į rinką klaidina tiek vertinant konkurencijos rizikas, tiek priimant sprendimus“, – pranešime teigė M.Juonys.

„Kartu siunčiamas signalas ir kitiems verslams: jų kreipimaisi bus vertinami labai siaurų rinkos segmentų kontekste. Tai didina netikrumą dėl įsigijimo sandorių patvirtinimo ir stabdo sprendimus investuoti bei plėstis“, – pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais