„Šiomis dienomis, klientams duris atveriant dar vienam konkurentui, nieko ypatingo ar kažko specialaus nesiėmėme – akcijų kiekis tinklo parduotuvėse išlieka labai panašus, kaip ir visada“, – 15min sakė Renata Saulytė, „Maximos“ Komunikacijos vadovė.
Pasak jos, šią savaitę nuolaidos „Maxima“ parduotuvėse taikomos maždaug 1300 skirtingų produktų ir keliolikai atskirų produktų grupėms. Prekybos tinkle akcijos esą rengiamos atsižvelgiant į sezoniškumą, periodiškumą, klientų poreikius, sudaromi metiniai planai, kurių prekybininkai ir laikosi.
„RIMI“ taip pat tikina į „Lidl“ atėjimą nereaguojanti. Įmonės atstovė Giedrė Bielskytė aiškino, kad specialių akcijų neplanuoja, o šią savaitę yra taikoma daug nuolaidų kūdikių, mamų prekėms. Specialių nuolaidų taip pat neplanuoja nei „Norfa“, nei „Iki“. Pastarojo prekybos tinklo atstovė spaudai Berta Čaikauskaitė tikino, kad ir šiaip šiuo metu vyksta daug akcijų.
„Kas savaitę leidžiame specialius akcijų leidinius, kuriuose pirkėjams pateikiame geriausius tos savaitės kainų pasiūlymus daugiau kaip 1000 prekių. Taip pat kas savaitę pateikiame specialius nuolaidų pasiūlymus skirtingoms prekių grupėms“, – sakė B.Čaikauskaitė.
Nė vienas prekybos tinklų nesiryžo prognozuoti, kaip lankytojų srautus ir apyvartą paveiks šis „Lidl“ atidarymo savaitgalis.
„Analizuodami šios dienos prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių rezultatus, nepastebime nieko neįprasto – pirkėjų srautas ir perkamų prekių kiekis yra panašus kaip visuomet ketvirtadieniais. (…) Vis tik tikėtina, kad dalis klientų, atsidarius naujam prekybos tinklui, jau užsuko arba dar užsuks ten. Vieni iš smalsumo, kiti teikiamų pasiūlymų. Tai natūralu. Žmonės stebi, lygina ir renkasi“, – sakė R.Saulytė, pabrėžusi, kad „Maxima“ yra pasiryžusi konkuruoti su „Lidl“.
O „Iki“ tikisi, kad lojalius klientus išlaikyti pavyks.
„Prognozuoti šio savaitgalio pirkėjų srautus dar anksti. Kadangi savo veiklą vykdome jau daugiau kaip 24-erius metus, turime lojalius pirkėjus, kurie mumis pasitiki ir vertina mūsų prekybos tinklo išskirtinumą“, – sakė B.Čaikauskaitė.
Tyrimas parodė – „Lidl“ atėjimas kitus paveiks
Rinkos tyrimų bendrovės TNS atliktas tyrimas parodė, kad „Lidl“ atidarymas gali paveikti visus rinkos dalyvius. Tyrime teigiama, kad Lietuvoje vartotojai vidutiniškai lankosi nuo 2 iki 4 skirtingų parduotuvių.
„Conversion Model“ tyrimo, atlikto 2016 m. gegužės mėnesį kartu su rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrove TNS LT, duomenimis, „Lidl“ turi potencialą pritraukti 26,5 proc. vartotojų.
Daugiausia jų arba 14 proc. svarstytų pereiti iš „Maximos“ tinklo, 6 proc. – iš „Norfos“, 4,5 proc. iš „Iki“, 1,6 proc. iš „Rimi“ bei iš kitų tinklų.
Tyrimas taip pat rodo, kad vartotojai Lietuvoje nėra lojalūs prekybos tinklams.