Kontrolieriai pradėjo tyrimą dėl „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas 15min informavo, kad pradėjo tyrimą dėl didelio dėmesio socialinėje erdvėje sulaukusios „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamos. Tuo tarpu „Vilniaus degtinės“ atstovai tikisi, kad reklama bus traktuojama taip pat, kaip ir nealkoholinio alaus.
Čepkelių trauktinė reklamuojama Vilniaus centre
Čepkelių trauktinė reklamuojama Vilniaus centre / Dovilės Filmanavičiūtės nuotr.

Pradėjo tyrimą

15min rašė, kad alkoholio gamybos bendrovės „Vilniaus degtinė“ sukurtos „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklama sukėlė diskusijas socialinėje erdvėje. Buvo svarstoma, ar tokia reklama neprasilenkia su Lietuvoje galiojančiais įstatymais.

Trečiadienį Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) informavo, kad pradėjo tyrimą.

„Šiuo metu dėl jūsų minimo atvejo pradėtas tyrimas. Nustačius, kad per analogišką nealkoholinę produkciją reklamuojama alkoholinė produkcija, ūkio subjektui grėstų atsakomybė nuo 2896 iki 14481 euro bauda, už pakartotinai padarytą pažeidimą per 2 metus nuo 14481 iki 28962 eurų bauda“, – 15min teigė Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Juozas Abramavičius.

Šiuo metu dėl jūsų minimo atvejo pradėtas tyrimas, –teigė Juozas Abramavičius.

Pasak NTAKD atstovo, departamente jau buvo nagrinėta panašaus pobūdžio byla ir įmonė buvo nubausta už draudžiamos alkoholio reklamos skleidimą. Šiuo metu minėtas departamento sprendimas jau yra įsiteisėjęs.

Nieko blogo nemato

„Vilniaus degtinė“ vykdo bandomąjį „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ projektą, rinkai siūlo tik ribotą gėrimo partiją, kuri jau yra prieinama vartotojams. Tiesa, nealkoholinę netrauktinę prekybos centruose vargiai rasime, ją galima įsigyti gamintojos firminėje parduotuvėje.

Be to, reklamuojamos nealkoholinės netrauktinės butelis vizualiai identiškas kitam „Vilniaus degtinės“ produktui, kuris yra alkoholinis. Jų kaina panaši – nealkoholinė netrauktinė kainuoja 7,19 euro, alkoholinė – 7,99 euro.

Dovilės Filmanavičiūtės nuotr./Čepkelių trauktinė reklamuojama Vilniaus centre
Dovilės Filmanavičiūtės nuotr./Čepkelių trauktinė reklamuojama Vilniaus centre

„Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius Rokas Mituzas 15min aiškino, kad nealkoholinė netrauktinė yra spanguolių skonio gėrimas.

O dėl vizualaus panašumo į kitą produktą, kuris yra alkoholinis, sakė: „Mes nieko naujo čia nesugalvojom. Daug žaidėjų tai daro daug metų“.

R.Mituzas tikino, kad tikrai nesitikėjo tokios visuomenės reakcijos dėl „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamos.

„Jeigu nuoširdžiai, tai nesitikėjome. Man kažkaip keistai atrodo, nes lyg ir nepadarėme nieko kitaip negu alininkai jau seniai daro. Kodėl vieniems galima, o kitiems negalima? Šitas dalykas mums tikrai keistai skamba“, – kalbėjo jis.

Tikrai nesame tie, kurie ieško landų įstatymuose. Darome tai, ką daro kiti, ir esam labai nustebę, kad į mus atkreipė tokį didelį dėmesį, – sakė R.Mituzas.

„Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius tikisi, kad valstybės institucijos nenustatys jokių pažeidimų.

„Tikrai nesame tie, kurie ieško landų įstatymuose. Darome tai, ką daro kiti, ir esam labai nustebę, kad į mus atkreipė tokį didelį dėmesį“, – 15min sakė R.Mituzas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų