Spalį NTAKD pradėjo tyrimą dėl alkoholio gamybos bendrovės „Vilniaus degtinė“ sukurtos „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamos.
Buvo svarstoma, ar tokia reklama neprasilenkia su Lietuvoje galiojančiais įstatymais, nes reklamuojamos nealkoholinės netrauktinės butelis vizualiai identiškas kitam, alkoholiniam, „Vilniaus degtinės“ produktui, apie tai 15min jau rašė. Vėliau įmonė buvo įpareigota nutraukti ne tik minėto gėrimo reklamą, bet ir gamybą bei platinimą. Apie tai daugiau ČIA.
Trečiadienį NTAKD paskelbė, kad „Vilniaus degtinė“ pažeidė Alkoholio kontrolės įstatymo 29 straipsnio 1 dalį, t.y. skleidė draudžiamą alkoholio reklamą.
Baudą bendrovės atstovai ketina apskųsti teismui per įstatymais numatytą terminą.
„Esame nubausti už tai, ką kiti alkoholinių gėrimų gamintojai daro jau daug metų. Manome, kad tai aiški diskriminacija. Lietuvoje nėra jokių teisės aktų, reglamentuojančių nealkoholinių gėrimų gamybą ir reklamą, kuriais šiuo atveju galėtume vadovautis, tad tiesiog vadovavomės per dvejus metus susiklosčiusia praktika ir nelabai suprantame, kodėl vieniems galima reklamuoti gėrimus, kurių pavadinimai ir tara panašūs į alkoholinių, kitiems ne. Kodėl vieniems ant etiketės galima nurodyti interneto svetainės adresą, o mums ne“, – sprendimą komentuoja „Vilniaus degtinės“ teisininkas Kęstutis Dapkevičius.
NTAKD užkliuvo ir tai, kad ant „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės ir „Čepkelių“ alkoholinės trauktinės butelių etikečių pateikiamos nuorodos į „Vilniaus degtinės“ internetinį puslapį, kuriame pristatomi įmonės gaminami ir parduodami alkoholiniai gėrimai.
„Nuorodą į interneto puslapį, kuriame pristatomi ir alkoholiniai gėrimai, gėrimų etiketėse nurodo beveik visi gamintojai, kurie gamina abiejų rūšių gėrimus. Dabar neaišku, ar šis nurodymas galioja tik mums, ar etiketes turės keisti visi gamintojai. Ir tai tik vienas klausimas, kuris kyla po šio NTAKD sprendimo“, – sako K.Dapkevičius.