Koronavirusas ne bėda: turizmo agentūra atsisako grąžinti lietuvių porai pinigus už kruizą po Aziją

Kinija – viena iš Azijos šalių, į kurią dėl koronaviruso protrūkio raginama nevykti. Kai kurias Malaizijos, Indonezijos, Filipinų dalis taip pat geriau aplenkti. Nepaisant to, Vilniuje veikianti kelionių agentūra „Alfaturas“ vasario antroje pusėje organizuoja kelionę kruiziniu laivu po Aziją. Ten vykti planavo ir širvintiškė Rūta Lučiūnienė kartu su vyru, tačiau kilus viruso grėsmei persigalvojo. Pora bando susigrąžinti pinigus ar kelionę perkelti į kitus metus, bet turizmo agentūra atsisako tai padaryti.
Kruizinis laivas „Quantum of the Seas“
Kruizinis laivas „Quantum of the Seas“ / „Wikipedia“ nuotr.

Kruizo neatšaukia

Informaciją apie koronavirusą kasdien skelbia naujienų portalai, pranešama apie naujus užsikrėtimo, mirties atvejus.

Pirmadienį pranešta, kad prie Japonijos krantų karantinuotame kruiziniame laive „Diamond Princess“ užsikrėtusiųjų koronavirusu skaičius išaugo maždaug iki 130.

Dar sausio 31 dieną Užsienio reikalų ministerija (URM) paskelbė pranešimą, kuriame Lietuvos gyventojai raginami nevykti į Kiniją. Tačiau, nepaisant to, kai kurios turizmo agentūros vis tiek neatšaukia kelionių į Aziją.

Širvintiškė Rūta Lučiūnienė 15min pasakojo dar pernai birželį iš kelionių agentūros „Alfaturas“ kartu su vyru nusipirkusi dviejų savaičių kelionę į Aziją.

Pagal pirminį planą pora vasario 21 dieną turėjo skristi į Honkongą, po to sėsti į „Quantum of the Seas“ kruizinį laivą, plaukti į Filipinus, vėliau į Vietnamą ir į Singapūrą.

„Ar jūs mano vaikus išauginsite po to, jeigu aš užversiu kojas grįžus?“ – retoriškai klausė R.Lučiūnienė.

Ji tikina į kelionę tikrai nesileisianti, tačiau bėda, kad ją organizuojantis „Alfaturas“ nesutinka grąžinti sumokėtų pinigų (visa kelionės kaina – 4398 eurai) arba kelionę perkelti į kitus metus.

„Alfaturas“: į Kiniją nebevyks, bet kitur neuždrausta

„Alfaturo“ Biuro vadovas Vilius Zaleckas aiškino, kad susiklosčius situacijai ir atsiradus pasauliniams draudimams vykti į Kiniją kruizinė kompanija perkėlė savo kruizo starto vietą į Singapūrą.

„Taigi kruizo maršrute Kinijos nebėra. Skrydis iš organizatorių pusės taip pat yra perkeliamas į Singapūrą. Vadovaujantis URM informacija, draudžiama vykti būtent į Kiniją. Draudimų kitoms Azijos kryptims nėra“, – 15min dėstė jis.

Vadovaujantis URM informacija, draudžiama vykti būtent į Kiniją. Draudimų kitoms Azijos kryptims nėra, – teigė V.Zaleckas.

Jis teigė, kad susigrąžinti pinigus už kelionę galima tik tuo atveju, jei ji vykdoma per Kiniją (šiu atveju taip nebebus), kitu atveju kelionės anuliacija vykdoma pagal sutarties sąlygas.

„Kelionės perkėlimas taip pat nėra galimas, kadangi aviakompanijos nesuteikia tokios galimybės“, – patikino V.Zaleckas.

15min primena, kad koronoviruso atvejai užfiksuoti ir Singapūre.

Kada galima susigrąžinti pinigus?

Turistas turi teisę nemokėti sutarties nutraukimo mokesčio, jeigu kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti kelionę ar nuvežti turistus į kelionės tikslo vietą.

Tokiu atveju turistas turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už kelionę sumokėti pinigai, tačiau jam nesuteikiama teisė papildomai gauti žalos atlyginimą, aiškino Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Natalija Jarmulkovič.

Ji atkreipė dėmesį, kad vertinant nenugalimos jėgos aplinkybes yra vadovaujamasi URM paskelbta informacija, į kurias šalis ar vietoves nerekomenduojama vykti.

„Jei URM skelbia, kad dėl sparčiai plintančio koronaviruso Lietuvos piliečiams nerekomenduojama vykti į atitinkamas šalis, vadovaujantis šia rekomendacija turistai gali prašyti kelionių organizatorių nutraukti sutartį ir grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio“, – teigė N.Jarmulkovič.

Turistai gali prašyti kelionių organizatorių nutraukti sutartį ir grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio, – teigė N.Jarmulkovič.

VVTAT atstovė priduria, kad visais atvejais turistams pataria kreiptis į kelionių organizatorius pakeisti kelionės kryptį ar susitarti dėl kitokių sąlygų. Tikimasi, kad kelionių organizatoriai lanksčiau vertins esamą situaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis