Koronaviruso akivaizdoje: kaip išgelbėti verslą?

Dėl koronaviruso pandemijos keičiasi ne tik Lietuvos gyventojų, bet ir verslo kasdienybė. Daugeliui įmonių šiuo metu kyla klausimų, kaip valdyti susidariusias rizikas, toliau organizuoti darbą, dvejojama, ar neverta veiklos iš viso nutraukti.
Irmantas Bankauskas
Irmantas Bankauskas / Asmeninio arch. nuotr.

Beveik neabejojama, kad koronavirusas ilgam pakeis apsipirkimo, kelionių ir darbo įpročius. Todėl svarstant apie tolesnę veiklą, verta apgalvoti galimybę verslą skaitmenizuoti – perkelti į internetinę erdvę.

„Visiems žinoma, tačiau šiandien svarbu dar kartą aiškiai pakartoti – verslui svarbu gebėti veikti greitai, lanksčiai ir prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų. Kad ir koks tai verslas bebūtų, elektroninė prekyba gali tapti išsigelbėjimu dabartiniu metu: norinčiam apsipirkti klientui nebūtina išeiti iš namų, tiesiai į namus jis gauna ir norimą prekę ar paslaugas, sugaištama mažiau laiko, taupomi įmonės resursai“, – privalumus vardija unikalius IT sprendimus kuriančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas.

Jo teigimu, klaida manyti, kad dabartinė situacija – pražūtis smulkiajam verslui. Nedidelės įmonės neretai gali operatyviau ir efektyviau prisitaikyti prie aplinkos pokyčių.

„Vis dažniau mūsų prašoma individualių ir specializuotų IT sprendimų, konsultacijų skaitmenizacijos klausimais – netrūksta pavyzdžių, kad bet kuri industrija gali prisitaikyti prie kintančių aplinkybių, naudodamasi pažangiausiomis IT priemonėmis“, – pastebi I. Bankauskas.

Pavyzdžiui, atnaujinome „Kino pavasario“ interneto svetainę, o vyriausybei dėl koronaviruso plitimo grėsmės laikinai uždraudus masinius renginius ji šiai organizacijai tapo tramplynu į visiškai skaitmenizuotą formatą, kuomet nebegali žiūrovo sutikti gyvai.

Anot „Baltic Amadeus“ pardavimų direktoriaus, nereikia pamiršti, kad el. prekyba neturi sienų. Tarkime, vienam didžiausių tarptautinių vaistinių tinklui jie atnaujino internetinę parduotuvę, atliko bankines integracijas ir pritaikė ją Latvijos rinkai.

„Jau dabar elektroninę prekybą vykdančios parduotuvės skelbia, kad ieško naujų darbuotojų, skatinamas bekontaktis atsiskaitymas ir prekių atsiėmimas – IT sprendimų aktualumas pastaruoju metu ne mažėja, o tik didėja“, – užtikrino jis.

4 iš 10 šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip apsiperka bent kartą per savaitę, rodo praėjusias metais „Kantar“ „Atlas“ atliktas tyrimas. Labiausiai šalyje prigijo įprotis internetu pirkti bilietus į renginius, elektronikos prekes, draudimo paslaugas. Drabužiai yra trečia pagal populiarumą kategorija – internetu juos yra pirkę daugiau nei kas ketvirtas gyventojas.

Turite klausimų apie verslą? Rašykite mums kiekvienasgali@15min.lt, konsultantų atsakymų ieškokite rubrikoje „Verslumas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis