Kovoje su pandemija – Lietuvoje sukurti dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatai

2019-ais metais prasidėjusi koronaviruso pandemija sukaustė pasaulį ir atnešė sumaištį. Infekcija plito žaibiškai, ligoninės pildėsi užsikrėtusiais pacientais, trūko ne tik lovų, bet ir apsaugos priemonių, medicininės įrangos. Sunkiai susirgus COVID-19, gyvybėms gelbėti dažnai buvo būtina dirbtinė plaučių ventiliacija, tačiau virusui plintant plaučių ventiliavimo aparatų ėmė trūkti.

Tuomet dvidešimties metų patirtį inžinerijoje turinčios įmonės „Teltonika“ įkūrėjas Arvydas Paukštys savo komandai pasiūlė dirbtinę plaučių ventiliacijos įrangą sukurti patiems.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Arvydas Paukštys
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Arvydas Paukštys

Pradėjus projektuoti dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatą kilo begalė sunkumų. Vienas jų – negalėjimas gyvai išanalizuoti esamų plaučių vėdinimo aparatų, nes jų stigo visame pasaulyje. „Teltonika Telemedic“ iki tol patirties medicinos pramonėje neturėjo, taigi iššūkių netrūko.

Šiai žmonių gyvybes gelbėti skubančiai komandai teko ir projektuoti sudėtingas mechanines dalis, elektronikos komponentus, ir suvaldyti fizikinius bei oro dinamikos dėsnius.

Kūrėjai džiaugiasi, kad konsultuojantis su medikais ir mokslininkais procesus suvaldyti pavyko. Bendrovės „Teltonika Telemedic“ vadovas prisimena, kad prie projekto neskaičiuodami valandų dirbo visos įmonių grupės darbuotojai, o rezultatas pasiektas per rekordiškai trumpą laiką.

Bendrovė „Teltonika Telemedic“ įgyvendino sunkiu laikotarpiu užsibrėžtą tikslą - sukūrė dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatus. Šiuo metu įmonė pasirengusi gaminio sertifikavimui ir masinei gamybai.

Apie tai žiūrėkite video siužete:

VIDEO: Lietuvių indėlis kovoje su pandemija


Daugiau sėkmės istorijų skiltyje – „Auginkime verslą“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis