Aukščiausia bankroto rizika buvo nustatyta dar pavasarį
„Įsigyjant keliones iš anksto derėtų pasidomėti įmonės kredito istorija. Turto areštai, skolos, teismų informacija – tai pirmieji signalai, skatinantys suabejoti stabilia įmonės būkle. Kitaip sakant, žinios apie bankrotą ar įsipareigojimų nevykdymą galima laukti bet kurią akimirką. „Go Planet Travel“ atveju, aukščiausią bankroto riziką indikuojantis reitingas buvo nustatytas dar pavasarį“, – teigia Rasa Maskeliūnienė, kreditų biuro „Creditinfo“ vyriausioji kredito rizikos analitikė.
Turite sunkumų, keliaudami su „Go Planet Travel“? Parašykite mums ikrauk@15min.lt.
„Go Planet Travel“ atveju, aukščiausią bankroto riziką indikuojantis reitingas buvo nustatytas dar pavasarį“.
Jos teigimu, kreditų biuras nuolat viešai kalba apie tai, kaip galima išnaudoti kredito istoriją kasdienėse situacijose, tačiau nuo „Go Planet Travel“ nukentėjusių turistų istorija – vadovėlinis atvejis, kuris gali padėti gyventojams būti atidesniems planuojant savo keliones.
Patikrinti įmonės kredito istoriją derėtų netgi tada, kai kelionių organizatoriaus paslaugomis naudojamasi ne pirmą kartą.
„Mūsų nuomone, šio kelionių organizatoriaus artėjantis bankrotas buvo labai tikėtinas – pastaruoju metu įmonei buvo nustatytas aukščiausios rizikos bankroto reitingas. Tokie instrumentai kaip vėlavimo atsiskaityti ir bankroto reitingai ir buvo sukurti tam, kad būtų galima objektyviai įvertinti įmonės finansinę būklę ir prevenciškai užbėgti už akių galimiems nemalonumams. Šią galimybę gali išnaudoti ne tik paprasti gyventojai, bet ir skirtingų verslo sektorių priežiūrą vykdančios bei vartotojų teisėms atstovaujančios institucijos“, – sako R.Maskeliūnienė. Pasak jos, aukštą „Go Planet Travel“ bankroto rizikos įvertinimą didžiąja dalimi lėmė turto areštų ir teismų informacija, vadovų kaita, neigiamos verslo sąsajos su anksčiau bankrutavusiomis bendrovėmis.
„Creditinfo“ vertinimu, turizmo sektoriuje yra ir daugiau bendrovių, kurių ateities perspektyva yra miglota.
Ūkio ministras E.Gustas nieko nežinojo
Valstybinis turizmo departamentas neturėjo informacijos, kad užkirstų kelią nesąžiningai kelionių agentūros „Go Planet Travel“ veiklai, pareiškė ūkio ministras Evaldas Gustas.
„Šiaip situacija buvo nuolat stebima, mes tokių operatorių Lietuvoje turime apie 170. Visą laiką jų finansinė būklė yra stebima. Tačiau dėl šitos įmonės nemokumo ar kitokių dalykų jokios informacijos neturėjome“, – Vyriausybėje pirmadienį žurnalistams sakė ūkio ministras.
Mes tokių operatorių Lietuvoje turime apie 170. Visą laiką jų finansinė būklė yra stebima. Tačiau dėl šitos įmonės nemokumo ar kitokių dalykų jokios informacijos neturėjome.
Ministro vertinimu, departamentas dirba gerai ir tinkamai suvaldė situaciją.
„Aš vertinu gerai, nes iš tikro situacija buvo suvaldyta. Kaip žinote, kelionių organizatorius pasielgė labai nesąžiningai – jau žinodamas, kad yra nemokus, jisai dar penktadienį vieną grupę žmonių išskraidino į Antaliją ir paliko likimo valiai. Turizmo departamento pastangomis situacija buvo suvaldyta“, – aiškino E.Gustas.
Pasak ministro, departamentas įpareigotas kreiptis į teisėsaugą dėl galimai nusikalstamų bendrovės veiksmų.
E.Gustas sako, kad nuostolius poilsiautojams turėtų atlyginti draudimo bendrovės, be to, dalį nuostolių tikimasi išieškoti iš pačios „Go Planet Travel“, iškėlus bankroto bylą. Jis patikino, kad licencijų išdavimas kelionių organizatoriams yra gana griežtas.
„Licencijų išdavimas yra sugriežtintas ir jisai gana griežtas, tiktai tiek, kad yra situacija tokia, kad ne visada operatyviai galima gauti informaciją apie finansinę būklę šių organizatorių“, – aiškino E.Gustas.
Jis pabrėžė, kad aktualiausios informacijos apie „Go Planet Travel“ problemas neturėjo ir Valstybinė mokesčių inspekcija, nes kelionių organizatoriai teikia ketvirtines veiklos ataskaitas.
Papildyta 13.15 val. Informacija, kur kreiptis nuo „Go Planet Travel“ nukentėjusiems turistams
Visi kelionių organizatoriaus UAB „Go Planet Travel“ turistai, kurie yra sudarę su kelionių organizatoriumi turizmo paslaugų teikimo sutartis, tačiau jiems nuo 2014-07-07 nesuteikiamos sutartyse numatytos turizmo paslaugos (kelionė visiškai neįvyko / neįvyks) / arba turistai, kurie negavo dalies turizmo paslaugų (kelionė nutraukta anksčiau laiko ir / arba turistai patyrė papildomų išlaidų kelionės metu) prašymus dėl pinigų gražinimo turi pateikti per kelionių agentūras, kuriose įsigyta kelionė. Turistai, įsigiję keliones tiesiai iš UAB „Go Planet Travel“, prašymą dėl nuostolių atlyginimo pateikia Valstybiniam turizmo departamentui.
Turistai pretenziją turi teikti tik VIENĄ KARTĄ, t.y. pretenziją teikia per kelionių agentūrą arba per Departamentą, du kartus tos pačios pretenzijos teikti NEREIKIA.
Rekomenduojamą prašymo formą galima parsisiųsti iš Valstybinio turizmo departamento interneto svetainės www.tourism.lt.
Prašyme Departamentui turistai turi nurodyti savo kontaktinius duomenis: asmens kodą; pinigų sumą, įmokėtą kelionių organizatoriui; turisto asmeninę banko sąskaitą ar kitą banko sąskaitą (nurodant banko sąskaitos savininko rekvizitus), į kurią būtų prašoma pervesti kelionių organizatoriui sumokėtus pinigus; kartu turėjusių vykti turistų vardus ir pavardes (nurodytus toje pačioje turizmo paslaugų teikimo sutartyje). Prašymas turi būti pasirašytas.
Prie prašymo būtina pridėti turizmo paslaugų teikimo sutartį, pinigų sumokėjimo faktą patvirtinančius dokumentus (mokėjimo kvitų originalai arba banko mokėjimo pavedimų per elektroninės bankininkystės sistemą kopijos), kitus dokumentus, patvirtinančius turizmo paslaugų įsigijimo faktą iš UAB „Go Planet Travel“ (jeigu kelionių organizatorius ar kelionių agentūra nepasiūlė turistui pasirašyti sutarties kelionei), teismo sprendimo kopiją (atvejais, kai Lietuvos Respublikos teismai priteisė UAB „Go Planet Travel“ turistams turtinius nuostolius, susidariusius dėl to, kad kelionių organizatorius neįvykdė ar negalėjo įvykdyti savo prievolių (arba įvykdė ne visas prievoles)). Departamentui turi būti pateikiamas vienas prašymo bei kitų pridedamų dokumentų egzempliorius.
Neturtinė žala iš draudimo kompanijos nebus kompensuojama. Dėl neturtinės žalos atlyginimo reikėtų kreiptis tiesiai į teismą.