Specialisto teigimu, jei didelės įmonės neretai sunkiau ir lėčiau įgyvendina pokyčius, tai smulkusis ir vidutinis verslas dažniau yra lankstesnis, greitesnis ir geba geriau adaptuotis prie pakitusių sąlygų. Todėl šios srities verslininkams verta pradėti galvoti ne tik apie verslo skaitmenizaciją, bet ir skaitmeninę transformaciją.
„Tikslas turėtų būti ne skaitmeninė, o verslo transformacija, panaudojant skaitmenines galimybes. Tokiu būdu verslai bus geriau pasiruošę ateičiai ir galimoms rizikoms (kaip netikėtai užklupęs virusas). Skaitmeninis verslas – tai tas verslas, kuris nuolat yra žingsniu priekyje, tobulėja, ieško ir auga. Tikiu, kad progresas neįmanomas be pokyčių, o tie pokyčiai šiandien turi vykti greitai ir nuolatos. Turime išmokti dirbti efektyviai ir trumpomis distancijomis: dirbame, jei nepasiteisino, judame prie kitos idėjos ir žiūrime, kas gali suveikti. Tik taip galime užtikrinti verslo augimą ir išlikimą šioje konkurencingoje situacijoje“, – pataria I. Bankauskas.
Pasak pašnekovo, pirmieji žingsniai skaitmeninės transformacijos link gali būti nedideli: atsisakyti popierinių dokumentų, įprasti naudoti el. parašą, sukurti el. parduotuvę ir t.t.. Tačiau iš karto reikia numatyti, kokie iššūkiai gali verslą ištikti ateityje ir ką daryti, kad jie turėtų kuo mažesnį poveikį dabartinei įmonės veiklai ir rezultatams. Idealiu atveju – pagalvoti apie skaitmenizaciją jau keliant metinius tikslus ir įsivertinti, kokie verslo transformacijos procesai galėtų padėti jų siekti. Taigi, į skaitmeninę transformaciją reikia žiūrėti ne kaip į informacinių technologijų, bet kaip į verslo vystymo procesą.
„Jei paklaustume pačių verslininkų, greičiausiai kiekvienas jų sakytų, kad stengiasi skaitmenizuoti savo verslą. Nors anksčiau skaitmenizacija buvo laikomas ir perėjimas prie „Microsoft Office Excel“, šiandien to tikrai nebepakanka. Skaitmenizaciją turime suvokti kaip informacinių sistemų ir technologijų visumą. Todėl ir turime žiūrėti į tai kaip į verslo transformaciją, naudojant skaitmeninius išteklius, galimybes, atitinkančius kiekvieno verslo poreikius“, – sako I. Bankauskas.
Tai – taip pat priežastis, kodėl kartais tik pakeisti naudojamą programinę įrangą ar informacines sistemas neužtenka. Pašnekovo teigimu, kartais įmonėse neefektyvūs yra ištisi procesai, o tam tikri įpročiai - itin įsisenėję.
„Baltic Amadeus“ atstovo teigimu, pagrindiniais siekiais smulkiam ir vidutiniam verslui šiandien turėtų išlikti veiklos efektyvumo gerinimas ir klientų pasitenkinimo užtikrinimas. Link to galima judėti keliomis kryptimis: vartotojo patirties gerinimas (UX gerinimas), lankstumas (angl. Agility), inovacijų paieška, duomenų rinkimas ir jų panaudojimas veiklos efektyvuvui gerinti.
„Žinoma, kiekviena rinka turi savo išskirtinumų. Tačiau tinkamas dėmesys šioms vystymo kryptims ir tinkami įrankiai gali padėti užtikrinti ramesnį rytojų. Taip įgauname privalumą prieš konkurentus ir galime išvengti vadinamo šalto dušo pasikeitus situacijai“, – sako I. Bankauskas.