2012 m. tarp pirmaujančių“šiame sąraše kartu su paslaugų sektoriaus įmonėmis buvo ir didieji šalies bankai. Bendrovės „Tilde“, pristatančios darbo su lietuvių kalba programą „Tildės Biuras“, atstovai pastebi dar vieną tendenciją – nemaža dalis šalies verslo atstovų taisyklingo kalbos vartojimo nesieja su geru savo įvaizdžiu.
„Tai, kad kiekvienais metais atsiranda vis daugiau verslo bendrovių, įspėtų už netaisyklingą kalbos vartojimą, rodo, jog jų atstovai netapatina tokių klaidų su savo įvaizdžiu. Dažnai tai lemia per didelis pasitikėjimas savimi – nuostata „juk rašyti moka kiekvienas“, nenoras papildomai investuoti į kalbos specialistą įmonės viduje ar kompiuterines programas, kurios padėtų išvengti kalbos klaidų. Visgi, vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kalbos kultūros klaidos, netaisyklinga rašyba ir skyryba dokumentuose ar interneto svetainėse kiša koją verslo reputacijai ir gali atbaidyti potencialius klientus“, – teigia Renata Špukienė, „Tildės Biuro“ atstovė.
Tai, kad kiekvienais metais atsiranda vis daugiau verslo bendrovių, įspėtų už netaisyklingą kalbos vartojimą, rodo, jog jų atstovai netapatina tokių klaidų su savo įvaizdžiu. Dažnai tai lemia per didelis pasitikėjimas savimi – nuostata „juk rašyti moka kiekvienas“, – sako R.Špukienė.
Dėl kalbos klaidų interneto svetainėse 2013 m. daugiausia nurodymų iš Valstybinės kalbos inspekcijos sulaukė mažmeninės prekybos atstovai, kurių veiklos sritis yra optikos prekės, vaistai, verslo suvenyrai ir dovanos, elektros prekės. Taip pat paslaugų sektorius, iš kurio daugiausiai priekaištų gavo reklamos, leidybos, spaudos atstovai. Dažnai dėl lietuvių kalbos klaidų skaitmeninėje erdvėje buvo įspėtos ir prekybos internetu kompanijos.
2012 m. daugiausia nurodymų dėl kalbos klaidų interneto svetainėse gavo prekybos ir pramogų centrai, tarp paslaugų sektoriaus pagal šį rodiklį išsiskyrė sveikatinimo paslaugas teikiančios įmonės – gydyklos, medicinos centrai.
„Šiais laikais vartotojai vis dažniau informacijos apie prekes ir paslaugas ieško internete, tad interneto svetainės kompanijoms yra tarsi virtualios vizitinės kortelės. Be to, dažnai pabrėžiama, kad konkurencinėje kovoje įmonėms labai svarbu laimėti vartotojų pasitikėjimą. Tad verslininkams derėtų pasvarstyti, ar bendrovė, kurios interneto svetainėje yra akivaizdžių kalbos klaidų, atrodo patikima“, – teigia R. Špukienė.