Vokietijos elektros komponentų kompanijai „Werner Wirth“ priklausantis „Baltijos Eukutecas“ 2020-uosius pasitiko su rekordinėmis pajamomis ir 100-o darbuotojų kolektyvu, tačiau pandemija ir karantinas pavasarį ir vasarą bendrovei atnešė iššūkių. Vyraujant neapibrėžtumui dėl ateities užsakymų, „Baltijos Eukutecui“ pagal galiojančius teisės aktus teko beveik pusę kolektyvo įspėti dėl galimo atleidimo, o galiausiai bendrovei teko atsisveikinti su 15 darbuotojų.
„Baltijos Eukuteco“ direktorė Ina Vaicekauskienė pasakoja, kad po netradiciškai ramios vasaros rudenį tris kartus išaugus paklausai iš sistemas elektriniams dviračiams gaminančio pagrindinio kliento Vokietijoje, „Baltijos Eukutecas“ vos per porą mėnesių įdarbino 23 darbuotojus ir šiuo metu siūlo darbą dar 20-čiai. Įvertinus antros metų pusės atsigavimą, bendrovė prognozuoja, kad visų šių metų pajamos pranoks 2019-ųjų metų rezultatą, kuomet „Baltijos Eukutecas“ gavo 2,11 mln. EUR pajamų.
„Mūsų pagrindinis klientas, gaminantis elektros pavaras ir sistemas elektriniams dviračiams, paleido dar vieną surinkimo liniją, o tai atitinkamai lėmė ir stiprų užsakymų padidėjimą mūsų įmonei. Mūsų paslaugomis šiuo metu taip pat labai aktyviai naudojasi Klaipėdos LEZ veikianti Norvegijos kapitalo elektronikos komponentų gamintoja „Etman“. Deja, neramina padėtis darbo rinkoje – atrodo, daug bedarbių, tačiau nepaisant sąlyginai nedidelių reikalavimų ir mūsų suteikiamų apmokymų darbo vietoje, matome iššūkių ir, ko gero, sisteminių problemų“, – teigia I. Vaicekauskienė.
Pasak jos, kadangi pagrindinis įmonės klientas produkciją tiekia daugiau kaip 50-čiai įvairių elektrinių dviračių gamintojų visame pasaulyje – nuo ekonominės klasės iki prabangių „Harley Davidson“ – būtų sudėtinga nurodyti atskiras viso šio segmento atsigavimo priežastis.
„Tačiau akivaizdu, kad tvarus transportas ir darnus judrumas yra milžiniškos revoliucinės tendencijos, sprendžiančios realią problemą ir vartotojams siūlančios produktus su labai aiškia verte. Dėl to tikėtina, kad užsakymų sulėtėjimas pirmosios viruso bangos metu buvo pirmiausia susijęs su nežinomybe, lūkesčių šoku ir tam tikrais procesų apribojimais, bet ne su fundamentaliu elektrinio transporto poreikio sumažėjimu“, – svarsto I. Vaicekauskienė.
Metų pradžioje „Baltijos Eukutecas“ taip pat skelbė apie ketinimus daugiau dirbti su klientais Lietuvoje, vykdyti ne tik gamybą, bet ir bandymus ar inžinerines konsultacijas. Įmonės vadovės teigimu, esamos partnerystės buvo išlaikytos, nuo naujų galimybių bendrovė ir toliau nenusigręžtų, tačiau šiandienos prioritetu tapo esamo didžiausio kliento paklausos patenkinimas.
Šiuo metu „Baltijos Eukuteco“ pajamų dalis Lietuvoje sudaro apie 6%, kompanija bendradarbiauja su UAB „Etman“, UAB „EPH Elektronik“, elektrinių autobusų „Dancer“ gamintoja UAB „Vėjo projektai“.
„Baltijos Eukutecas“ Lietuvoje ir Klaipėdoje veikia nuo 2013 m. Į Klaipėdos LEZ „FlexStart“ pastatą iš kitos miesto teritorijos „Baltijos Eukutecas“ atsikraustė 2018 m.