Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius teigia, kad kasmet yra skaičiuojamas techninės apžiūros poreikis ir kol kas jis yra tenkinamas.
„Pagal tai mes sakome, ar reikia skelbti konkursą naujai įmonei parinkti. Per tiek laiko mes to konkurso dar nesame skelbę, nes realiai techninės apžiūros poreikis yra tenkinamas“, – BNS teigė J.Rašomavičius.
Jo teigimu, visos šiuo metu techninę apžiūrą teikiančios įmonės 1994 metais laimėjo Susisiekimo ministerijos organizuotą konkursą.
„Man atrodo, kad per pastaruosius ketverius – penkerius metus nesame gavę prašymų leisti vykdyti techninės apžiūros paslaugą“, – sakė J.Rašomavičius.
Žada naikinti monopolį
Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas praėjusią savaitę pristatydamas Saugaus eismo įstatymo projektą teigė norintis „naikinti monopolį“, kalbant apie techninės apžiūros paslaugą Vilniaus regione teikiančią „Tuvlitą“ ir suteikti galimybę šią paslaugą teikti ir automobilių servisams.
„Puikiai žinote tokią įmonę „Tuvlita“, visi lankotės, važiuojate – pasiseka kartais iš pirmo karto, nepasiseka kartais iš pirmo karto atliekant transporto priemonių techninę apžiūrą. Norime pasiūlyti monopolio naikinimą“, – žurnalistams sakė E.Misiūnas.
„Iš principo manome, kad servisai, kurie turi tinkamą įrangą, kurie gali tokias paslaugas teikti pagal Vyriausybės nustatytą tvarką, turi pasitvirtinę teikiamų paslaugų spektrą, turi atitinkamas priemones, prietaisus ir taip toliau, galėtų techninės apžiūros paslaugą teikti. Manome, kad tai būtų galbūt ir pigiau, ir greičiau pasiekiama, ir racionaliau“, – pridūrė ministras.
Nors „Tuvlita“ užimta didžiausią – apie 24 proc. – rinkos dalį, ji veikia tik Vilniaus regione. Pagal šiuo metu esančią tvarką, kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną bendrovę, teikiančią techninės apžiūros paslaugą – be „Tuvlitos“ yra „Transkona“, „Skirlita“, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Telšių, Tauragės techninės apžiūros centrai (TAC).
Ministro siūlymuose mato grėsmių
Šias įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis teigia, kad ministro siūlymai kelia daug grėsmių šiuo metu galiojančiai tvarkai, kuri efektyviai užtikrina eismo dalyvių saugumą.
„Imkime pavyzdį – Vilniaus autobusų parkas įsisteigia savo apžiūrų padalinį ir tikrina savo autobusus, tai visi praeis iškart techninę apžiūrą. Nukentės keleiviai, kurie važiuos techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis. Tas pats su kitomis transporto įmonėmis. Tame yra daug grėsmių ir jų nesuvaldysi“, – BNS sakė G.Šlėderis.
Tuo metu „Tuvlitos“ vadovas Povilas Imbrasas teigia palaikantis mintį, kad techninė apžiūra būtų vykdoma ir servisuose, nes tai būtų patogu vairuotojams, tačiau teigė nesuprantantis, kodėl ministras E.Misiūnas įvardijo tik jo vadovaujamą įmonę.
„Mes niekada nebuvome visos Lietuvos monopolistai, nes dirbame tik Vilniaus regione. Gal tik pavadinimas mūsų skamba už gerus ar blogus darbus“, – BNS teigė P.Imbrasas.
Anot jo, dabartinė sistema veikia neblogai, tačiau ją galima liberalizuoti, bet tik sudarant visiems vienodas sąlygas.
„Turi būti rimta priežiūra. Dabar ir mus prižiūri – mes privalome turėti akreditaciją, išlaikyti nešališkumo principą. Servisai susidurtų su problema, kad patys ir remontuotų, ir teiktų išvadas, tai čia yra diskusija“, – sakė P.Imbrasas.
Ministras E.Misiūnas tikisi, kad rudens sesijoje Saugaus eismo įstatymo pataisas galėtų svarstyti Seimas. Viliamasi, kad pataisos galėtų įsigalioti 2020 metų viduryje.