Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„LG Cargo“ nepavyko atnaujinti 30 mln. eurų vertės vagonų pirkimo konkurso

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinei krovinių vežimo bendrovei „LG Cargo“ teisme nepavyko atnaujinti maždaug 30 mln. eurų vertės vagonų pirkimo konkurso.
 Geležinkelių infrastruktūra
Geležinkelių infrastruktūra / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas spalio 24 dieną nutarė, kad Vilniaus apygardos teismas liepos 25 dieną teisingai pritaikė laikinąsias apsaugos priemones, todėl konkursas lieka sustabdytas.

Konkursą stabdyti prašė Estijos geležinkelių paslaugų grupė „Skinest Baltija“ – ji tvirtino, kad konkursas nebuvo viešas, nors Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadoje teigiama, kad „LG Cargo“ yra perkančioji organizacija, todėl jai turi galioti Viešųjų pirkimų įstatymas ir ji privalo savo pirkimus skelbti viešai.

„LG Cargo“ teismui teigė, kad VPT išvada negali būti traktuojama kaip turinti teisinę galią, nes ji yra apskųsta teismui.

Tačiau apeliacinis teismas atmetė šį argumentą, taip pat argumentus, kad „Skinest Baltija“ pripažinta keliančia grėsmę nacionaliniam saugumui, todėl neturėtų objektyvių galimybių dalyvauti konkurse. Anot teismo, sprendžiant dėl laikinųjų apsaugos priemonių, ši aplinkybė neturi įtakos.

Vilniaus apygardos teismas, bylą išnagrinėjęs iš esmės, anksčiau šį mėnesį nurodė „LG Cargo“ nutraukti neviešai skelbtą konkursą, tačiau sprendimas dar nėra įsiteisėjęs, kadangi bendrovė jį apskundė.

Teismas „Skinest Baltija“ prašymu nurodė nutraukti ir kitos „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depo (VLRD) vagonų dalių konkursą, kuris taip pat buvo skelbtas ne pagal Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus. Šią nutartį „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat ketina apskųsti.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) birželį paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės turėtų būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis, tai yra, joms turi būti taikomas Viešųjų pirkimų įstatymas ir jos savo pirkimus turėtų skelbti viešai.

Balandį „LG Cargo“ skelbė iki 2030 metų ketinanti įgyvendinti vagonų atnaujinimo programą, o pirmuoju etapu iki 2020 metų norima įsigyti daugiau kaip 900 skirtingų vagonų – skiedrovežių, grūdovežių, pusvagonių ir platforminių vagonų.

Šiuo metu „LG Cargo“ turi beveik 8 tūkst. įvairių vagonų.

Vyriausybė yra pripažinusi, kad „Skinest“ turi „nacionaliniam saugumui didinančių riziką ar keliančių grėsmę ryšių su Europos Sąjungai ir NATO nepriklausančių užsienio valstybių institucijomis ar tų valstybių asmenimis“. Šią išvadą teisėta yra pripažinęs Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais