Portalas 15min pateikia atsakymus į dažniausiai iškylančius klausimus apie „Lidl“.
Tai kada duris Lietuvoje atvers pirmasis „Lidl“?
Greičiausiai – birželį. Pasak UAB „Lidl Lietuva“ Reklamos ir viešųjų ryšių skyriaus vadovės Agnės Dalios Gaižauskienės, „Lidl“ pirmosios parduotuvės duris atvers dar pirmąjį šių metų pusmetį. Tačiau, jos teigimu, siekiant tinkamai pasiruošti parduotuvės atidarymui, tikslesnė data kol kas nepateikiama.
O kiek „Lidl“ parduotuvių bus Lietuvoje?
Pats prekybos tinklas teigia, kad duris pirmojo plėtros etapo metu atvers daugiau negu 10 parduotuvių. Tikslaus skaičiaus bendrovė neatskleidžia, nurodoma, kad vėliau planuojama tolesnė plėtra.
Kokios prekės bus parduodamos „Lidl“ parduotuvėse?
„Lidl“ prekių asortimentą sudarys apie 1600 skirtingų prekių rūšių. Tai mažesnis pasirinkimas negu daugelyje prekybos tinklų: taip bendrovė siekia mažinti kaštus ir kartu prekių kainą.
„Lidl“ prekių asortimentą sudarys apie 1600 skirtingų prekių rūšių. Tai mažesnis pasirinkimas negu daugelyje prekybos tinklų: taip bendrovė siekia mažinti kaštus ir kartu prekių kainą.
Dalis asortimento sutaps su kitų prekybos tinklų prekėmis, tačiau „Lidl“ parduotuvės pasižymės palyginti dideliu privačios etiketės prekių skaičiumi, parduodamų su savu „Lidl“ prekės ženklu. Tai bus tiek maisto, tiek namų apyvokos prekės.
Privačios etiketės prekė – tai prekė, kurios gamybą užsako pats prekybos centrų tinklas ir ją pardavinėja su savo etikete. Šiuo metu Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai jau siūlo privačių prekės ženklų prekes (pvz., „Maxima Favorit“, „Pagaminta Iki“, „Cento“, „Piemenėlio“, „Mano Rimi“ ir t. t.), bet jų asortimentuose tokios prekės nesudaro daugumos.
Kas lemia žemas „Lidl“ prekių kainas?
Viena pagrindinių priežasčių – būtent didelis privačios etiketės prekių skaičius. Sudarydama sutartis su savais tiekėjais bendrovė sumažina produktų gamybos kainą, o tai leidžia sumažinti ir pardavimo kainą.
Kainas mažinti leidžia ir minimalus dėmesys parduotuvių išvaizdai bei polinkis samdyti mažai darbuotojų – įdarbinama tik tiek aptarnaujančio personalo, kiek būtinai reikia.
„Pagrindinis mūsų veiklos principas – paprastumas. „Lidl“ valdo standartizuotų parduotuvių tinklą. Mes perkame prekes dideliais kiekiais ir efektyviais logistikos procesais valdome jų paskirstymą po parduotuves“, – tokį atsakymą į klausimą, kas lemia žemas „Lidl“ prekių kainas, pateikė A.D.Gaižauskienė.
Kas gamina „Lidl“ parduodamas prekes?
Dalį „Lidl“ prekių gamins bendrovės tiekėjai kitose šalyse, tačiau „Lidl“ sudaro sutarčių ir su vietiniais tiekėjais. Lietuvoje kol kas paviešintas tik vienas bendrovės prekių tiekėjas – alaus darykla „Švyturys-Utenos alus“.
„Savo partneriams siūlome galimybę tiekti prekes mūsų tinklui užsienyje. Tad, pvz., ispaniškų prekių galima nusipirkti mūsų parduotuvėse visoje Europoje. Toks pats mūsų tikslas ir čia: vietos tiekėjams siūlome galimybę tiekti prekes mūsų parduotuvėms Lietuvoje bei mūsų tinklui užsienyje“, – sako A.D.Gaižauskienė.
Kuo „Lidl“ parduotuvių išvaizda skiriasi nuo dabar Lietuvoje veikiančių parduotuvių?
„Lidl“ parduotuvės šiek tiek primena sandėlius: prekės kitose šalyse esančiose „Lidl“ parduotuvėse dažnai būna išdėstomos ne lentynose, o tiesiog ant medinių palečių arba sukrautos dėžėse.
„Lidl“ parduotuvės šiek tiek primena sandėlius: prekės kitose šalyse esančiose „Lidl“ parduotuvėse dažnai būna išdėstomos ne lentynose, o tiesiog ant medinių palečių arba sukrautos dėžėse.
Kiek darbuotojų dirbs „Lidl“ tinklo parduotuvėse Lietuvoje?
Šiemet bendrovė „Lidl Lietuva“ planuoja įdarbinti daugiau kaip 1000 darbuotojų. Šiuo metu „Lidl Lietuva“ dirba per 300 darbuotojų.
Kokio dydžio bus „Lidl“ parduotuvės Lietuvoje?
Lietuvoje iškilsiančios „Lidl“ parduotuvių prekybos salės bus maždaug 1400 kv. m ploto. Palyginimui, „Maxima X“ formato parduotuvių prekybinis plotas dažniausiai siekia 600–1000 kv. m, o „Maxima XX“ formato – 1800–2000 kv. m. Taigi, „Lidl“ parduotuvės bus mažesnės negu vidutinė „Maxima XX“, bet didesnės negu vidutinė „Maxima X“.
Keliose Europos valstybėse veikia „Lidl“?
Šiuo metu „Lidl“ tinklo parduotuvės veikia 27-iose šalyse. Europos šalyse „Lidl“ valdo apie 10 000 parduotuvių tinklą ir daugiau kaip 140 prekių paskirstymo centrų.
„Schwarz“ įmonių grupės, kuriai priklauso „Lidl“ parduotuvės, būstinė įsikūrusi Vokietijoje, Nekarzulme. Tai viena didžiausių pasaulyje mažmeninės prekybos įmonių grupių.
Kada atsirado „Lidl“ tinklas? Kokia jo istorija?
„Lidl“ pradžia siekia praėjusio amžiaus 4-ąjį dešimtmetį, kai Vokietijoje buvo įkurta didmeninės prekybos maisto produktais įmonė. Pirmosios „Lidl“ parduotuvės atidarytos 1973 m. Liudvigshafene, Vokietijoje. Bendrovė ėmė aktyviai plėsti savo parduotuvių tinklą Vokietijoje, o paskutiniame XX a. dešimtmetyje „Lidl“ išsiplėtė ir už Vokietijos ribų.
Į naujas šalis „Lidl“ tinklas plečiasi naujas parduotuves įsirengdamas pats – įsigyti jau egzistuojančius tinklus „Lidl“ nebūdinga.
Kodėl Lietuvoje „Lidl“ duris atveria tik dabar?
„Lidl“ tinklas pasižymi tuo, kad ilgai stebi naujų šalių rinkas ir į jas žengia lėtai. Panaši situacija susiklostė ir Lietuvoje. Nors Lietuva kartu su Latvija ir Estija liko paskutinėmis Europos Sąjungos šalimis, kuriose „Lidl“ parduotuvių dar nebuvo, šis tinklas šalies rinką stebėjo jau seniai.
Plėtrą į Baltijos šalis „Lidl“ pradėjo dar 2002 m., o nuo 2004 m. buvo supirkinėjami sklypai ir pastatai, tinkami parduotuvėms įrengti. Tačiau aktyvus pasirengimas plėtrai prasidėjo tik prieš keletą metų – imtos sudarinėti sutartys su tiekėjais, renkami darbuotojai.