„Lidl“ prekybos tinklo reklama Kaune: bažnyčios be kryžių

Lietuvoje veikiančio „Lidl“ prekybos tinklo svetainėje pasirodžiusioje reklamoje retušuoti religiniai objektai. Skelbime apie naują parduotuvę Kauno senamiesčio bažnyčios stogai neteko kryžių.
„Lidl“ reklama
„Lidl“ reklama / Bernardinai.lt nuotr.
Temos: 3 Graikija Kaunas Lidl

UAB „Lidl Lietuva“ komentaras: „Jūsų nurodytą Kauno senamiesčio nuotrauką pernai įsigijome iš savo tuomečių reklamos partnerių kaip aukštos kokybės iliustraciją. Apgailestaujame neatkreipę dėmesio į tai, kad joje nėra kryžių – nebuvome išsakę pageidavimo šitaip pakoreguoti fotografiją, tad panašu, kad bus nutikęs apmaudus nesusipratimas. Manome, kad kryžiai galėjo būti netyčia pašalinti retušuojant nuotrauką vaizdo redagavimo programomis. Nuotrauką iš savo svetainės pašalinome. Suprasdami religinių simbolių reikšmę, skubame užtikrinti, kad tai nebuvo padaryta tikslingai ir nuoširdžiai atsiprašome dėl šio nesusipratimo“.

Manome, kad kryžiai galėjo būti netyčia pašalinti retušuojant nuotrauką vaizdo redagavimo programomis.

Tai – ne pirmas kartas, kai ant „Lidl“ parduodamų maisto prekių pakuočių dingsta religinio paveldo objektų, bažnyčių kryžiai.

„Lidl“ padaliniai Graikijoje, Italijoje, Belgijoje, Vokietijoje susidūrė su pasipiktinimu pastebėjus, kad maisto prekių pakuotėse naudojamose bažnyčių ir vienuolynų nuotraukose nelieka religinių simbolių. Prekybos tinklo atstovai tvirtina, kad retušuodami nuotraukas siekia religinio neutralumo.

Graikijos maisto prekių produktų linija puošiama garsiosios Anastasis (Prisikėlimo) bažnyčios, esančios Santorino mieste, mėlynojo kupolu atvaizdu. Praėjusį mėnesį Akylūs „Lidl“ pirkėjai pastebėjo, kad pakuotėje neliko įprastai šį kupolą bei aplinkinius pastatus puošiančių kryžių.

Nusivylę pirkėjai aplankė „Lidl.UK“ socialinio tinklo facebook paskyrą, kurioje nesibodėjo reikšti savo nusivylimo dėl pasirinktos reklamos strategijos. Vartotojas Danielas Novakas rašė: „Esu labai nusivylęs kompanija. Kodėl jūs siekiate pasislėpti nuo istorijos?“ Kiti pirkėjai teiravosi, kodėl prekybos tinklas siekia ištrinti tikrovę, retušuodami religinius simbolius. Vartotojas iš Graikijos tvirtino daugiau nebesinaudosiantis prekybos tinklu tol, kol nebus pasiaiškinta dėl tokios kompanijos politikos.

"Lidl" pakuotė
"Lidl" pakuotė

„Lidl.UK“ atstovas klientu patikino, kad tai nėra tyčinis sprendimas siekiant diskriminuoti įsitikinimus. Tačiau Belgijos „European TV“ ir „RTL“ radijo stotis pranešė, jog, pirmajam vartotojui pastebėjus retušuotas nuotraukas, prekybos tinklo atstovai Belgijoje pateikė kitokį pasiaiškinimą: „Mes vengiame religinių simbolių naudojimo, nes nenorime išskirti jokių religinių įsitikinimų."

Vokiečių prekybos tinklas yra vienas pagrindinių mažmenininkų Europoje. 27 valstybėse „Lidl“ turi daugiau nei 10 tūkst. parduotuvių.Naujausias kryžių retušavimo atvejis pastebėtas Italijoje. Jie dingo nuo prekybos tinklo reklamoje vaizduojamos Ligūrijos regione esančios Sant'Antonio Abate bažnyčios, fasado ir varpinės. Vietiniams gyventojams pasipiktinus, „Lidl“ atsiprašė ir pažadėjo atvaizdą netrukus pašalinti iš reklamos.

Parengta pagal užsienio spaudą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis