„Lidl“ reklama neužkirto kelio A.Saboniui į olimpines žaidynes

Prekybos tinklo „Lidl“ reklama neužkirto kelio Lietuvos krepšinio federacijos prezidentui Arvydui Saboniui patekti į Rio de Žaneiro olimpines žaidynes – Olimpinės chartijos taisyklės išaiškintos legendinio krepšininko naudai.
Arvydas Sabonis
Arvydas Sabonis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Abejonės dėl A.Sabonio akreditacijos kilo dėl nuostatų, draudžiančių ne olimpinių partnerių reklamose naudoti žaidynių dalyvių, trenerių ar kitų oficialių asmenų atvaizdą žaidynių metu. Toks draudimas įsigaliojo trečiadienį, likus devynioms dienoms iki žaidynių atidarymo.

„Lidl“, kuris nėra olimpiečių rėmėjas ir Lietuvoje konkuruoja su oficialiu Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) rėmėju prekybos tinklu „Maxima“, reklamos su A.Saboniu nesustabdė.

Teisininkai išaiškino, kad chartijos taisyklės A.Saboniui dėl jo statuso nėra taikomos.

„Arvydas Sabonis į Rio olimpines žaidynes nevyksta kaip žaidynių dalyvis, olimpinės rinktinės oficialus asmuo arba kitas olimpinės rinktinės narys Olimpinės chartijos 40(3) taisyklės prasme, todėl jam netaikoma ši taisyklė“, – trečiadienį išsiųstame atsakyme LTOK nurodo „Lidl Lietuva“. Atsakymu bendrovė pasidalino ir su BNS.

Federacija dar turi oficialiai patvirtinti, jog neturi kitų reklamos sutarčių olimpiniam laikotarpiui su ne olimpiniais partneriais.

Prekybos tinklo teisininkai aiškina, kad A.Sabonis nesivaržo olimpinėse žaidynėse, neina trenerio, teisėjo, techninio pareigūno ar panašių olimpinės rinktinės oficialaus asmens pareigų, o Olimpinė chartija bet kokio delegacijos nario neprilygina oficialiam asmeniui.

Kaip BNS sakė LTOK vadovė Daina Gudzinevičiūtė, su šiais argumentais sutinka ir Tarptautinis olimpinis komitetas, leidęs A.Saboniui akredituotis – ketvirtadienį baigiami derinti paskutiniai formalumai su Lietuvos krepšinio federacija bei pačiu A.Saboniu, kuris kartu su Lietuvos vyrų krepšinio rinktine yra išvykęs į Pietų Ameriką.

Federacija dar turi oficialiai patvirtinti, jog neturi kitų reklamos sutarčių olimpiniam laikotarpiui su ne olimpiniais partneriais.

„Mes suderinome (su TOK) iš anksto, dar negavę oficialaus rašo iš „Lidl“. „Lidl“ kalbėtis nenori, atsirašinėja raštais (...), todėl turėjome eiti oficialiu keliu. Bet mes ir taip buvome įsitikinę, kad jie nieko nedarys – žinome, kokia yra situacija Lietuvoje ir kad jiems nutraukti reklamą yra „ne į temą“. Bet paklausti mes privalėjome“, – sakė D.Gudzinevičiūtė.

Negavęs akreditacijos, A.Sabonis būtų vykęs į žaidynes kaip bet kuris kitas eilinis žiūrovas: turėtų pirkti bilietus, jam kiltų sunkumų susitikti su sportininkais.

„Žmogus, neturintis jokios akreditacijos, eina kaip žiūrovas, sėda į žiūrovams skirtą vietą. Žmogus, turintis akreditaciją, skirtingai nuo akreditacijos rūšies, gali prieiti arčiau sportininkų“, – paaiškino LTOK vadovė.

Olimpiečių rėmėja „Maxima“ dėl TOK sprendimo A.Sabonio atžvilgiu priekaištų neturi bei sako nesiimanti vertinti konkurentų sprendimų nenutraukti reklamos.

„Kiekvienas priima individualius sprendimus. Esame įsitikinę, kad jie turėtų būti pagrįsti ne tik verslo logika, bet ir sąžine, etiškumu, pagarba šalies įstatymams ir vertybėms“, – atsakyme BNS konkurentų žingsnį įvertino „Maxima“.

„Mes suvokiame, koks svarbus lietuviams krepšinis ir kaip ir kiekvienas lietuvis visa širdimi norime kad Lietuvos krepšinio rinktinė iš olimpinių žaidynių grįžtų su pergalėmis. Jei tai svarbu Lietuvos žmonėms, jokių priekaištų Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui, leidusiam Arvydui Saboniui vykti ir palaikyti rinktinę, neturime“, – sako bendrovė.

TOK dar pernai sušvelnino 40-ąją Olimpinės chartijos taisyklę, suteikdamas galimybę ne olimpiniams partneriams tęsti savo reklamines kampanijas žaidynių metu, kuriose dalyvauja sportininkai ar kiti oficialūs, žaidynėms akredituoti asmenys, tačiau šios kampanijos turi būti iš anksto suderintos su TOK arba šalyje veikiančiu nacionaliniu olimpiniu komitetu.

Reklamose negali būti asociacijų su olimpinėmis žaidynėmis, jose taip pat negali būti vaizduojami olimpiniai simboliai. „Lidl“ nurodo, kad bendrovės skleidžiama reklama „nekelia jokių komercinių asociacijų su TOK saugoma intelektine nuosavybe ir olimpinėmis žaidynėmis“, todėl nekelia pavojų olimpinio judėjimo ir jo rėmėjų interesams.

Kreiptis dėl leidimo reklaminei kampanijai gali tiek ją įgyvendinanti įmonė, tiek su rėmėju dirbantis sportininkas. TOK arba nacionaliniai olimpiniai komitetai sprendimą priima atsižvelgdami į esamų tarptautinių ir nacionalinių rėmėjų interesus.

Vasaros Olimpinės žaidynės Rio de Žaneire prasidės rugpjūčio 5 dieną ir vyks iki rugpjūčio 21 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų