Nori pamatyti prekę
„Dažniausiai lietuvių įvardinama priežastis, dėl kurios pasirenkamas apsipirkimas tik tradicinėse parduotuvėse – apsipirkimo virtualioje erdvėje poreikio nebuvimas. Tokį argumentą nurodė šeši iš dešimties interneto naudotojų neperkančių internetu“, – sakė TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.
13 proc. apklaustųjų pirkimo metu bijo būti apgauti ar prarasti savo pinigus.
14 proc. neperkančių internete mano, kad jiems dar trūksta apsipirkimo virtualioje erdvėje įgūdžių. 13 proc. pirkimo metu bijo būti apgauti ar prarasti savo pinigus. Elektroninių operacijų saugumu neužtikrinti vis dar jaučiasi 11 proc. neperkančiųjų internete, 10 proc. tvirtina nepasitikintys internetine prekyba užsiimančiomis įmonėmis.
Tyrimas atskleidė, kad lietuviai vis dar nesijaučia patogiai išleisdami savo pinigus fiziškai nematydami prekės. Net trečdalis neapsipirkinėjančių internete žmonių teigė, jog jiems norisi „gyvai“ apžiūrėti prekę, jei tai yra drabužiai ar avalynė – pasimatuoti.
Poreikis fiziškai apžiūrėti prekę būdingas ir tarp perkančiųjų internetu. Beveik 15 proc. pirkėjų virtualioje erdvėje teigia, jog per paskutinius 6 mėnesius prieš įsigydami prekę, jie apžiūrėjo ją tradicinėje parduotuvėje.
Neperkantys pirkti nežada
Tyrimas taip pat parodė, kad tik minimali neperkančių internete dalis – 1 proc. per artimiausius 12 mėnesių teigė ketinantys išbandyti šią paslaugą. 32 proc. internautų abejoja, kad artimiausiu metu pasinaudos virtualaus pirkimo paslaugomis. 67 proc. vartotojų prekių ir paslaugų pirkti internetu nebandys ir ateityje.
„Pastaruoju metu vis daugiau prekių ir paslaugų tiekėjų persikelia į elektroninę prekybą ir toks mažas procentas ketinančių įsitraukti į elektroninės prekybos rinką gali neigiamai paveikti šio segmento augimą. Todėl formuojant žmonių poreikį pirkti virtualioje erdvėje būtinas platus visuomenės švietimas akcentuojant pirkimo internetu privalumus. Tai padės lietuviams pamažu atsikratytų baimės būti apgautiems, nepasitikėjimo elektroniniu atsiskaitymo saugumu ir internete prekiaujančiomis įmonėmis“, – teigė D. Rinkūnas.
TNS LT Interneto vartotojų tyrimas atliktas 2013 m. vasarą Lietuvoje apklausus 1856 interneto vartotojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tyrimo tikslas – nustatyti nepirkimo internetinėse parduotuvėse priežastis.