Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvio patirtis Silicio Slėnyje – verslo idėją turi pristatyti per minutę

Neseniai iš Silicio slėnio grįžęs Andrius Terskovas (27) teigia, kad žaibiškai pristatyti verslo idėją yra ne tik įmanoma, bet ir būtina. Tik sugebėjęs tai padaryti Silicio slėnyje gali būti pastebėtas ir tik tuomet gali tikėtis sulaukti susidomėjimo bei patarimų savo verslui, o, galbūt, ir potencialių investuotojų dėmesio.
Andrius Terskovas
Andrius Terskovas

Atvykus į Silicio slėnį pristatyti savo verslo idėjos,  turi būti matomas, turi būti pastebėtas ir tai turi mokėti padaryti mažiau nei per minutę, geriausiu atveju gausi 5 minutes – ir tai yra laikas, per kurį turi palikti įspūdį.

Čia atvyksta tokie, kurie laužo barjerus, rizikuoja, daro tai, kas dar niekad nebuvo prieš tai padaryta ir mąsto kitaip nei visi bei savo tiesas bando įrodyti visam likusiam pasauliui.

„Google“ ir „Facebook“ dėmesys

Jei anksčiau net nesapnavai, kad gali kada nors sutikti žmogų iš „Apple“, „Google“, „Yahoo“ ar „Facebook“, Silicio slėnis yra ta vieta, kur viskas ranka pasiekiama.

Pilnai salei žmonių turi pristatyti savo kompaniją, projektą, produktą ar paslaugą, turi įvardyti savo potencialius vartotojus, rinką, numatomus finansavimo šaltinius, verslo modelį ir, apskritai, kodėl tu esi čia.

Pageidautina, kad viskas būtų atlikta laisvu, stiliumi, jokiu būdu neturi atrodyti įsitempęs ar per daug susijaudinęs. Ir tai turi būti atlikta matant prieš save sėdinčius pasaulio verslo ryklius.

Net jei ir oficialiai prezentacijai jūs turėsite kiek daugiau laiko, sutikę potencialius investuotojus akis į akį, savo verslo idėją turite išmokti pristatyti būtent mažiau nei per minutę. Netikite?

Galite pradėti praktikuotis! Nes tikrai yra dėl ko.

Andriaus Terskovo startuolis
Andriaus Terskovo (pirmas iš dešinės)

„Jei anksčiau net nesapnavai, kad gali kada nors sutikti žmogų iš "Apple", "Google", "Yahoo" ar "Facebook", Silicio slėnis yra ta vieta, kur viskas ranka pasiekiama.

Kaip ir daug kur, čia galioja asmeninės pažintys ir rekomendacijos, tačiau sutikęs reikiamą žmogų, lengvai gausi patarimų, užmegsi verslo ryšių ar tiesiog pasisemsi įkvėpimo“, – ypatinga Silicio slėnio atmosfera dalinasi verslininkas ir neslepia, kad rankas teko spausti įvairių padalinių vadovams ir svarbiems žmonėms iš "Google", "Yahoo", "Facebook", "Apple".

Laimėjo konkursą Danijoje

A.Terskovas laimėjo pasiūlęs skurti pasidalinimo patirtimi portalą.

Duris į Silicio slėnį A.Terskovui atvėrė Danijos Inovacijų Centro skelbtas konkursas "SCALEit". Du kartus metuose organizuojama programa atrenka geriausias ir didžiausią pasaulinį potencialą turinčias idėjas ir siunčia jas į Danijos Inovacijų Centro organizuojamas startuolių stovyklas Kalifornijoje, Silicio Slėnyje.

O jau Silicio slėnyje, dar vadinamame Amerikos informacinių technologijų židiniu, visos idėjos konkrečiais verslais tampa kur kas greičiau nei kur nors kitur pasaulyje.

A.Terskovas laimėjo pasiūlęs sukurti pasidalinimo patirtimi portalą Experiencetaster.com. Kiti 10 nugalėtojų konkursui pristatė tokias idėjas, kaip mobilioji aplikacija vaikų raštingumui gerinti (Writereader), mobilioji aplikacija moterims, skirta priminti apie kontraceptinių priemonių naudojimą ir pristatymą į namus (Contracept.io), termometras ir mobilioji aplikacija, galinti matuoti žmogaus arba lauko temperatūrą (Robocat Apps).

BFL nuotr./JAV doleriai
BFL nuotr./JAV doleriai

Pastaroji aplikacija jau gavo 350 tūkst. JAV dolerių paramą. Tai įvyko apie projektą paskelbus internetiniame paramos puslapyje kickstarter.com, kuriame pinigus aukoja  projektu susidomėję žmonės iš viso pasaulio.

Dar vienas projektas, sėkmingai startavęs daniškoje programoje, – mokymų tarpininkas tarp organizatorių ir perkančiųjų įmonių (Futurematch) – po viešnagės Silicio slėnyje nusprendė pasilikti ir jau sėkmingai vysto savo verslą už Atlanto.

Nevertina to, ką turi

Apskritai, danai nėra itin iniciatyvūs tokioms programoms. Jie tikrai nevertina to, kokias galimybes turi savo šalyje.

„Apskritai danai nėra iniciatyvūs tokioms programoms. Jie tikrai nevertina to, kokias galimybes turi savo šalyje. Tačiau jei jau danai imasi ko nors, tai daro viską kokybiškai ir gerai. Tuo jie ir yra žinomi Silicio slėnyje ir pasaulyje“, – sako lietuvis.

Tačiau paklaustas, kuo skiriasi verslo pasaulis Danijoje ir Lietuvoje, A.Terskovas pripažįsta, kad skandinaviško verslo subtilybes nėra lengva suprasti.

Pirmiausia norint, kad verslo pradžia Danijoje nebūtų tokia sunki, turi arba gerai mokėti danų kalbą, arba turėti labai gerų rekomendacijų. Lietuvis verslininkas ne tik mokosi danų kalbos, bet jau spėjo pasisemti ir patirties dirbdamas su danais konferencijų organizavimo srityje.

A.Terskovo idėja patiko ne tik programos komisijos nariams, bet ir subūrė bendraminčius į vieną komandą – prie jo prisijungė dar trys draugai lietuviai, verslininkas iš Izraelio bei  verslo konsultantė iš Danijos.

Unikali A.Terskovo idėja, skirta patirčių dalinimuisi, dažnai yra lyginama su namų ir butų nuomos portalu Airbnb.com, tačiau skirta dalintis unikaliomis patirtimis, žiniomis ir įspūdžiais.


Statistinio lietuvio rutina nesuviliojo

Daugiau nei 10 verslų pradėjęs ir dar daugiau nesėkmių patyręs verslininkas teigia, kad svarbiausia verslo pradžioje yra surasti pinigus mokančius klientus.

Lietuviui „Experiencetaster“ – ne pirmasis jo verslo projektas. Pirmąjį verslą A.Terskovas pradėjo vos 18 metų, tik įstojęs į Kauno technologijos universitetą, kur anglų kalba studijavo eksporto inžineriją.

Tuomet su draugu gamino marškinėlius, kuriuos pardavinėjo Palangoje ir Kaune.

Vėliau buvo didžiausias mokymų portalas Lietuvoje, mobiliosios aplikacijos, internetinės parduotuvės, pažinčių portalas ir kiti. Daugiau nei 10 verslų pradėjęs ir dar daugiau nesėkmių patyręs verslininkas teigia, kad svarbiausia verslo pradžioje yra surasti pinigus mokančių klientų.

Vienas pastarųjų sėkmingų verslininko projektų –  „Prioritize-me“ mobilioji aplikacija, skirta asmeniniams prioritetams susiplanuoti. Kasdieną mobilioji aplikacija atsisiunčiama apie 70 kartų, o jos 80 proc. vartotojų yra iš JAV. Šiai aplikacijai nėra nenaudojama rinkodara ir reklama.

123rf nuotr./Mobiliosios aplikacijos
123rf nuotr./Mobiliosios aplikacijos

Nenorėjau likti Lietuvoje, kaip įprasta, pasiimti buto paskolą ir kasdieną tuo pačiu maršrutu važinėti į darbą.

Trečius metus Danijoje su pertraukomis gyvenantis lietuvis ten baigė magistrantūros studijas, o Lietuvoje, gavęs darbą vienoje žinomiausių pasaulio kompanijoje „Procter & Gamble”, kurį laiką darė tai, kas iš pradžių, regis, atrodė neįmanoma – derino darbą ir studijas ir gyveno tarp Lietuvos ir Danijos.

Vėliau, atsisakęs labai viliojančio ir pelningo darbo pasiūlymo ir sėkmingos karjeros kitoje tarptautinėje kompanijoje „L‘Oreal“, grįžo atgal į Daniją, kur jo laukė nežinia, tačiau kartu ir dideli iššūkiai.

 „Nenorėjau likti Lietuvoje, kaip įprasta, pasiimti buto paskolą ir kasdien tuo pačiu maršrutu važinėti į darbą pirmyn ir atgal, jaučiau, kad noriu išbandyti šį tą daugiau. Taip pat viliojo pažinti naujas kultūras, sutikti naujus žmones, keliauti ir plėsti savo akiratį“, – pasakoja šiuo metu Kopenhagoje gyvenantis ir danų kalbos besimokantis jaunas verslininkas.

Norėtų įsikurti už Atlanto

Prieš mėnesį iš Silicio slėnio grįžęs A.Terskovas neslepia, kad tai vietai jaučia ypatingą trauką. Tad jo paieškos ir kelionės greičiausiai nesibaigs vien tik Danija. Verslininkas prisipažįsta, kad jei palankiai susiklostytų aplinkybės, jis  greičiausiai persikeltų gyventi už Atlanto ir toliau ten plėtotų savo verslą.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Naujasis Pasaulio prekybos centro dangoraižis Niujorke
AFP/„Scanpix“ nuotr./Naujasis Pasaulio prekybos centro dangoraižis Niujorke

„Ten atradau daugiausia panašių į save. Jie supranta, ką reiškia pradėti verslą ir kokius iššūkius žmogus turi įveikti, kad sukurtų tarptautinę kompaniją.

Buvau nustebęs kokie malonūs ir palaikantys žmonės yra naujiems verslams Silicio slėnyje – padeda savo žiniomis, pažintimis ar bent patarimais“, – su nostalgija prisiminęs Silicio slėnio trauką prasitarė lietuvis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?