„Aš pats esu estas ir vyraujantys stereotipai apie mūsų lėtumą manęs visai netrikdo. Sužinojęs apie šį skundą susimąsčiau apie tai, kaip šiuolaikiniame pasaulyje, stengdamiesi būti kuo mandagesni ir kuo korektiškesni, imame jautriai reaguoti į labai paprastus ir net smagius dalykus. Gal lietuviai į stereotipus apie kaimynus reaguoja dar rimčiau nei patys estai?“, – klausė „Post24“ direktorius Lietuvoje Joona Saluveer.
Arbitražo komisija, svarstydama, ar reklama pažeidė Lietuvos reklamos etikos kodeksą, remsis skundėjo bei įmonės pateiktais duomenimis. Įmonė yra pateikusi atsakymą ir šiuo metu laukia sprendimo iš komisijos.
„Svarstydami kūrybinį šios reklamos sprendimą, nebijojome pasijuokti ne tik iš estų, bet ir iš Lietuvoje gajų stereotipų apie juos. Manau, kad sugebėjimas pasijuokti iš savęs yra stiprios asmenybės ženklas. Be to, estų lėtumas tikrai nėra bloga savybė: juk norėdami sau leisti būti lėtesni ir sukuriame greitas naujas technologijas, kurios taupo mūsų laiką ir pinigus“, – sakė J. Saluveer.
Įmonės direktorius Lietuvos reklamos biurui paaiškino, kad šios reklamos ar atskirų jų dalių negalima pripažinti kaip diskriminuojančios ar įžeidžiančios estų tautą. „Siekėme, kad mūsų „estiškumas“ būtų žinomas, ir nusprendėme tai padaryti autoironijos forma. Juk kultūriniai stereotipai yra puiki priemonė pokštams ir anekdotams reklamoje. Juokai apie „lėtus estus“ egzistavo ir egzistuos, ko gero, nepriklausomai nuo šios kampanijos. Svarbiausia žinutė, kurią norėjome perduoti – kad estai yra moderni ir imli technologinėms naujovėms tauta“, – kalbėjo vadovas.
Šią reklamą sukūrė reklamos agentūra „Not Perfect“.
Savitarnos siuntų terminalų tinklas „Post24“ priklauso Estijos logistikos ir pašto paslaugų bendrovei „Eesti Post”.