„Visada dėjome ir neabejotinai toliau dėsime pastangas, kad savo klientams galėtume pasiūlyti platų produktų pasirinkimą už gerą, kiekvienam priimtiną kainą“, – 15min sakė Renata Saulytė, „Maximos“ komunikacijos vadovė.
Būtent šiame tinkle pirmiausiai ir pasirodė pomidorai po 5 eurus. „Maxima“ labai pyko už tokį žurnalistų dėmesį būtent jiems – siūlė pasižiūrėti ir į kitus prekybos tinklus, taip pat prekiaujančius „auksiniais“ pomidorais.
Tačiau į RIMI tie pomidorai atkeliavo kiek vėliau. O vienoje parduotuvėje, kur tokie brangūs pomidorai buvo neperkami, buvo paskelbta akcija. Taip auksiniais praminti pomidorai RIMI kainavo euru mažiau nei „Maximoje“.
Tiesa, kitose RIMI prekyvietėse pomidorai kainavo po 5 eurus. Tą suskubo patvirtinti ir „Maximos“ atstovė, atsiuntusi 15min nuotrauką su „auksiniais“ RIMI pardavinėjamais pomidorais.
„Iki“ konflikto išvengė, mat tokių brangių pomidorų iš tiekėjų nenusipirko. Tiesa, prekybos tinklui teko pasiaiškinti dėl trešnių – pernai kilogramas jų kainavo net 20 eurų.
Šaltas pavasaris
Pavasaris šiemet – vėsus ir be saulės, todėl ir pirmasis derlius yra menkesnis nei praėjusiais metais. Natūralu, kad, esant mažai pasiūlai ir didelei paklausai, kainos yra didelės.
„Visi nori lietuviškų produktų. Kai tik jie atsiranda, kainos tikrai būna aukštos. Pirmasis augintojų išaugintas kiekis būna labai nedidelis, ir visi jų nori. Atėjus sezonui, pasiūla padidėja, ir atitinkamai krenta kainos. Kiekvienais metais vyksta tas pats“, – 15min sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.
RIMI atstovės spaudai Giedrės Bielskytės teigimu, daržovių kaina yra tokia pati, kaip ir praėjusiais metais.
„Noriu pastebėti, kad tai yra pirmosios prekybos savaitės lietuviškais pomidorais, o pirmą prekybos savaitę jų kaina panaši yra kiekvienais metais. Šiais metais gamintojas mums lietuviškus pomidorus norėjo parduoti brangiau nei pernai, bet po intensyvių derybų susiderėjome, kad kaina būtų tokia pati, kaip ir pernai“, – sakė G.Bielskytė.
Į protestą nereaguos
Nuo euro įvedimo praėjo jau pusantrų metų. Kainos nėra pakitusios, – sakė L.Vilimas.
Prekybos tinklų kainomis pasipiktinę vartotojai gegužės viduryje ragina tris dienas boikotuoti prekybos tinklus. Tačiau jų atstovai, panašu, rimtai tokio gyventojų protesto nevertina.
L.Vilimas tikisi, kad per tas porą savaičių gyventojams bus deramai išaiškinta, kad prekės vis tik nebrango.
„Nuo euro įvedimo praėjo jau pusantrų metų. Kainos nėra pakitusios. Ažiotažas yra labiau pagrįstas emocijomis, o ne faktais. Jis yra nukreiptas prieš prekybininkus. (...) Tai nėra prekybos įmonių bėda. Paliečiami fundamentalūs ekonomikos klausimai“, – sakė L.Vilimas.
Prekybos tinklai jokių specialių akcijų, kurios padėtų nuslopinti ažiotažą, neplanuoja.
„Sudėtinga yra komentuoti įvykį, kuris dar tik bus. Tik noriu pastebėti, kad antradieniais – ketvirtadieniais, kuomet skelbiama akcija, pirkėjų mūsų parduotuvėse ir taip apsilanko kelis kartus mažiau nei savaitgalį“, – sakė G.Bielskytė.
R.Saulytės teigimu, „Maxima“ ir toliau skelbs akcijas ir nuolaidas bei „ieškos kitų žemos kainos savo klientams suteikimo mechanizmų.“
„Iki“ taip pat nepasiūlys nieko daugiau, išskyrus kassavaitines akcijas, paaiškino tinklo atstovė Berta Čaikauskaitė.