Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvių įmonės gamina detales automobilių gigantams

Pusšimtis Lietuvos įmonių pasauliniams automobilių lyderiams gamina detales, komponentus arba ir visą transporto priemonę. Nors kiekius lietuviai šiai pramonei tiekia gerokai mažesnius nei kinai, anot specialistų, konkuruoja kokybe ir atstumu. Metai metams nelygūs, bet pastaruoju metu didžiosioms korporacijoms gaminančių Lietuvos įmonių metinės pajamos viršija 400 mln. eurų.
„Volkswagen Passat GTE“
„Volkswagen Passat GTE“ / Dainiaus Cuberos nuotr.

Kaune veikia viena iš nedidelių šalies įmonių, kurios darbuotojai dirba pasaulinei automobilių pramonei. Gaminami čia daugiausiai mašinų veidrodžiai. Iš viso įmonė eksportuoja apie trečdalį visų savo gaminių, bet esą nuolat galvoja, kaip neprarasti užsakovų.

„Konkurencija yra didelė. Ypatingai konkurencija veikia iš Rytų, iš Kinijos. Ir tenka kartais kautis, na, tokiomis denpinginėmis kainomis“, – sakė UAB „Augija“ komercijos direktorius Gediminas Ilevičius.

Tuo metu viena Panevėžio įmonė irgi dirba pasauliniam automobilių sektoriui. Čia gaminami kompresoriai. Įmonės vadovo teigimu, pernykščiai ir užpernykščiai metai buvo itin sunkūs, o dabar reikalai juda geryn – gamyba ir pardavimas šiemet padvigubėjo.

„Šiandien mes tapome pagrindiniai tiekėjai. Ateityje nusimato didelės galimybės. Pagal kompresorių kokybę mums kol kas nėra lygių. O pagal kainą mes tapome konkurencingi su kitais gamintojais“, – sakė UAB „Panevėžio aurida“ generalinis direktorius Redas Klupšas.

„Verslios Lietuvos“ duomenimis, kone kiekviename šalies rajone yra įmonių, kai kur ir ne po vieną, gaminančių žinomoms korporacijoms, tokioms kaip „BMW“, „General Motors“, „Audi“, „Volkswagen“, taip pat „Kamaz“, „Gaz“. Iš viso detales, komponentus ir transporto priemones didiesiems gamina apie 50 Lietuvos įmonių.

„Spektras yra labai didelis. Gaminama viskas – štampuotos detalės, laidų pynės, elektronika, tam tikrų dalykų komponentai, filtrai ir starteriai. Pusšimtis įmonių generuoja virš 400 mln. eurų apyvartą per metus“, – teigė „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius Darius Lasionis

Kaune veikia viena iš nedidelių šalies įmonių, kurios darbuotojai dirba pasaulinei automobilių pramonei.

Ką tik iš tarptautinės parodos Maskvoje grįžusios Lietuvos įmonės sako, itin galingi ten buvo Kinijos ir Korėjos paviljonai. Tačiau ūpas nedingo – susitikta ir su vakariečiais, ir su Rytų automobilių dalių importo, didmeninės ir mažmeninės prekybos atstovais. Pačios Rusijos rinka esą toli gražu nėra stabili, bet į kai kurias jos mašinų gamyklas investavę „Renault“ ar „Daimler“ dairosi patikimų tiekėjų. Lietuviams, anot specialistų, svarbiausia apie save pranešti.

„Iš tikrųjų Lietuva dabar yra labai dėkingoje situacijoje. Galbūt, sakyčiau, ir visas Pabaltijo kraštas. Labiausiai dėl to, kad vis daugiau Vakarų gamintojų žiūri, kur mums čia arčiau suradus tiekėjų, gamintojų. Taip pat dėl to, kad Kinijoje darbo jėga jau brangsta ir toliau brangs“, – aiškino D.Lasionis.

Dabar Lietuvos įmonėms, anot „Verslios Lietuvos“, itin verta dirbti su vadinamąja antrine rinka – globaliais dalimis prekiaujančiais didmenininkais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos