Per mažiau nei savaitę skrydžius sustabdžiusias „Blue Panorama“/„Luke Air“ oro linijas nauju vežėju pakeisti sugebėję kelionių į Dominikos Respubliką organizatoriams „Itaka Lietuva" pavyko ne viskas.
Iš lėktuvo Punta Kanoje išlipę poilsiautojai buvo nemaloniai nustebę, kai žadėtas prabangus penkių žvaigždučių viešbutis neįspėjus buvo pakeistas kitu. Didelis pasipiktinimas kilo ne tik vietoje, tačiau ir socialiniuose tinkluose – nepatenkinti klientai dalijosi įrašais, buvo sukurta grupė feisbuke, kurioje apie tolesnius veiksmus ginant savo teises diskutuoja užsakytų kambarių negavę su „Itaka Lietuva“ į Dominikos respubliką atkeliavę poilsiautojai.
Į 15min kreipęsis skaitytojas Mantas (vardas pakeistas), trečiadienio vakare teigė, kad jau tapo aišku, jog į užsakytą viešbutį „Lopesan Costa Bavaro“ apie šešiasdešimties čia ilsėtis turėjusių iš Vilniaus atskridusių keleivių jau neperkels. Lėktuvu į Dominikos Respubliką iš viso skrido 350 asmenų.
Mantas pasakojo, kad lietuviai elgiasi kaip išmano. „Kaip kas – vieni nusipirko vietą viename viešbutyje, kiti antrame – visi iš savo pinigų moka ir tikisi, kad bus kompensuota“.
Atostogautojai jau sulaukė ir savotiškos „kompensacijos“ – suorganizuota kelionė į Saono salą. Tačiau, pabrėžia Mantas, mokėta ne už tai.
„Kai moki už „Mercedes“ ir nori gauti „Mercedes“. Labai daug nepatenkintų žmonių. Blogiausia yra komunikacija, kaip agentūra komunikavo nuo pat pradžių. Susėdome į autobusą, jie sako, kad „Lopesan“ atsisakė priimti, todėl mes vežame į tokio paties lygio penkių žvaigždučių viešbutį“, – pasakojo jis.
Pasak pašnekovo, išgirdę tokią informaciją, keleiviai pradėjo reikalauti juos vežti į užsakytą viešbutį, kad jame patys galėtų išsireikalauti jiems priklausančių kambarių, tačiau to neleido padaryti „Itaka Lietuva“ atstovai.
Vis dėlto dalis poilsiautojų, tarp jų ir Mantas, vėliau į viešbutį nuvyko patys. „Viešbutis tiesiai pasakė, kad neva nebuvo pasirašyta normali sutartis ir nesumokėti pinigai. Čia „Lopesan“ istorija. „Itaka“ sako, kad viskas buvo, sutartis yra, bet mums nesuteikė kambarių. Kai kurie žmonės „berėkdami“ išsikovojo vietas“, – pasakojo jis.
Nors agentūra tvirtina, kad poilsiautojai buvo perkelti į penkių žvaigždučių viešbutį, naujasis viešbutis – „Grand Bavaro Princess“ atitiko toli gražu ne visų poilsiautojų lūkesčius.
Pats Mantas, užsakęs kambarį su vaizdu į jūrą, 15min pasidalijo vaizdu pro kambario naujajame viešbutyje langą – iš būsto atsiveria vaizdas į vidinį kiemą. Jūros pro jį nematyti. Kaip teigė pašnekovas, iki vandens jam tenka paeiti apie 10-15 minučių.
Jis tvirtina, kad „Grand Bavaro Princess“ yra gerokai prastesnės kokybės viešbutis. „Kompanijos, kurios savo vardo nenori gadinti, veža į aukštesnio lygio viešbutį. Jiems galbūt kainuos papildomai, bet nenukentės prestižas“, – samprotavo jis.
Pasak pašnekovo, ypač pasipiktino tie poilsiautojai, kurie atostogaus dvi savaites. „Nemaža dalis, tarp jų ir aš, šeštadienį išskrendame. Net nežinome kuriuo laiku išskrisime, kokiu lėktuvu – jie irgi nieko nežino“, – trečiadienio vakare skundėsi pašnekovas.
Apie tikslų išvykimo laiką tuo metu nežinojo ir patys „Itaka Lietuva“ atstovai, kurie turėjo skrydį suderinti su vežėju, pakeitusiu bankrutavusias „Blue Panorama" oro linijas. Vis dėlto, kaip 15min ketvirtadienį informavo bendrovės „Itaka Lietuva“ direktorius Dominikas Milowskis, klientams buvo išsiųstos žinutės, patvirtinančios šeštadieninio skrydžio iš Punta Kanos laiką.
Nors nesusipratimas gerokai aptemdė atostogas, Mantas sakė, kad tautiečiai poilsiautojai iš Dominikos Respublikos stengiasi pasiimti ką gali. „Negali sėdėti ir verkti. Jūra gera, saulė graži. Nuvažiavome į paplūdimį. Imi tai, ką ne „Itaka“ organizuoja – oras, paplūdimiai, pati Dominika“, – pasakojo jis.
„Itaka Lietuva“ atstovai: naujai atvyksiantys poilsiautojai gaus savo vietas
15min kalbinti „Itaka Lietuva“ atstovė Daiva Strumskienė teigė, kad nesklandumai įvyko viešbučiui „Lopesan Costa Bavaro“ perpardavus savo kambarių skaičių (angl. overbooking).
Šeštadienį iš Vilniaus į Punta Kaną skrendančius atostogautojus ji patikino, kad užsakytus kambarius „Lopesan Costa Bavaro“ viešbutyje jie gaus ir „gali būti ramūs“.
„Nepaisant to, kad mūsų kontraktas su viešbučiu yra labai aiškus, kad kiekvieną savaitę jis turi palikti mums laisvų kambarių, šiam savaitgaliui esame gavę papildomą patvirtinimą, kad viskas tvarkoj ir keliautojai turi būti priimti, kambariai jiems paruošti“, – teigė D.Strumskienė.
Vertindama įvykusi nesusipratimą, agentūros atstovė kalbėjo, kad informaciją apie kambarių trūkumą ji gavo nakties metu. „Pagal kontraktines sąlygas buvome ir apmokėję šį viešbutį, ir užsitikrinę kambarių skaičių pagal klientų skaičių, bandėme dar aiškintis, bet, deja, jei nėra kambarių, tai nėra. Todėl iš savo pusės labai greitai suorganizavome kitą viešbutį, irgi penkių žvaigždučių, ant jūros kranto su nuostabiu paplūdimiu. Pastatymo metai galbūt ne tie patys, bet pagal atsiliepimus visur keliautojai vertina lygiai tokiais pačiais balais. Dabar karštasis sezonas Dominikos Respublikoje, nes labai daug viešbučių yra užimta ir per vieną naktį tikrai nebuvo įmanoma rasti kažkokios kitos alternatyvos“, – sakė agentūros atstovė.
Atsakydama į poilsiautojų pasipiktinimą, kad jie buvo buvo perkelti į dvigubai pigesnį viešbutį su, anot jų, prastomis sąlygomis, agentūros atstovė teigė, kad turistai turi teisę rašyti pretenzijas ir žadėjo grįžus į Lietuvą peržiūrėti kiekvieną situaciją individualiai. Apie tikslius kompensacijų dydžius D.Strumskienė kalbėti kol kas nenorėjo, kadangi skiriasi atostogautojų atvykimo ir apgyvendinimo sąlygos.
„Labai sudėtinga lyginti, nes galbūt dėl didelio užimtumo yra kainos sukeltos, jeigu tai paskutiniai kambariai viešbutyje, arba galbūt kambarių kategorija neatitinka. Gali būti daug niuansų. Kainų politiką labai sunku paaiškinti, bet tas kitas viešbutis taip pat su penkiomis žvaigždutėmis, su viskas įskaičiuota. Taip, kurie prašė su vaizdu į jūrą, tai šiame viešbutyje nebuvo laisvų kambarių su juo, tad galbūt yra skirtumas“, – kalbėjo ji.
„Itaka Lietuva“ taip pat kategoriškai atmetė kalbas apie neapmokėtus viešbučius. „Organizatoriaus politika yra mokėti viešbučiui už garantinius kambarius iš anksto. Stengiamės, kad ir ateityje nepasikartotų, su šiuo viešbučiu norime pergarantuoti kiekvieną atvažiavimą, turėsime pokalbius, kodėl įvyko tie perskaičiavimai, gali būti, kad tai techninis viešbučio nesusipratimas“, – sakė „Itaka Lietuva“ atstovė D.Strumskienė.
Pirmasis keleivinis transatlantinis skrydis Lietuvos istorijoje
Itališko kapitalo „Blue Panorama“ oro linijos, veiklą taip pat vykdančios po „Luke Air“ prekiniu ženklu, spalio 26 d. paskelbė nutraukiančios visus skrydžius.
Tai sukėlė nepatogumų „Itaka Lietuva“ agentūrai, kurios skrydžius į Gran Kanariją bei nuo spalio 31 d. planuotus skrydžius į Punta Kaną Dominikos Respublikoje aptarnavo būtent ši bendrovė.
Iki pirmojo skrydžių datos likus keletui dienų „Itaka Lietuva“ paskelbė, kad keleivius į Dominikos Respubliką skraidins Italijoje registruota įmonė NEOS.
Ši žinia reiškė, kad į pirmąjį skrydį iš Vilniaus kilos talpesnis „Boeing 787 Dreamliner“ lėktuvas. Pirmasis 289 vietų šeštadienio skrydis buvo pilnai užpildytas, tad naujai atsiradusias papildomų 70 vietų „Itaka“ ketvirtadienio vakare pardavė trigubai mažesnėmis kainomis.
Kitą bendrovės organizuojamų kelionių maršrutą iš Vilniaus į Gran Kanariją, kurį taip pat aptarnavo „Blue Panorama“, praėjusios savaitės penktadienį perėmė „Smart Wings“.
Skrydis Vilnius-Punta Kana yra pirmasis Lietuvos aviacijos istorijoje keleivinis transatlantinis skrydis. Tačiau nebūtinai ilgiausias – 2019 m. iš Lietuvos buvo vykdomi tiesioginiai skrydžiai į Madagaskarą.