Lietuvių verslumo karantinas neužgesino: naujų įmonių steigimas vėl įsibėgėja

„Creditreform Lietuva“ ir „SME Finance“ apibendrinti duomenys rodo, kad naujų įmonių steigimo apimtys Lietuvoje, kurios karantino metu buvo stipriai sumenkusios, vėl įsibėgėja. Gegužės 1-16 d. Lietuvoje iš viso buvo įsteigta 397 naujos bendrovės – daugiausiai nuo karantino pradžios. Palyginimui: šių metų balandžio 1-15 d. Lietuvoje buvo įsteigta 250 naujų bendrovių.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.

Pranešime skelbiama, kad iš viso per karantiną dienos šviesą išvydo 1364 įmonės ir jose jau dirba pusšešto šimto darbuotojų.

„Creditreform“ ir „SME Finance“ ekspertų nuomone, įtakos naujų įmonių steigimų paspartėjimui galėjo turėti du svarbūs niuansai:

„Pirma – pastebime, kad pastaruoju metu kiek stabilizavosi Lietuvos ekonomikos situacija: nors ekonomikos aktyvumas vis dar yra pastebimai mažesnis nei praėjusiais metais, iš tokių duomenų kaip elektros suvartojimas ir bedarbių skaičius galima daryti išvadą, kad Lietuvos ekonomikos „sveikata“ yra pastebimai geresnė nei karantino piko – kai ribojimai buvo griežčiausi – metu“, – teigia „SME Finance“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas

Anot jo, tikėtina, kad Lietuvos ekonomika jau praėjo krizės piką ir po truputį stojasi ant kojų. Kitas aspektas – pagerėjus epidemiologinei situacija Europoje, dauguma ES valstybių švelnina karantiną, o verslas atnaujina veiklą, nors tai ir vyksta lėtai.

„Tikėtina, kad verslo atstovai aktyviau steigia naujas įmones tam, kad būtų galima iš anksto pasiruošti vidaus ir išorės paklausos atsigavimui – ir pradėti veiklą iš karto kai ekonomika stipriau atsigaus. Paprastai kalbant, verslūs gyventojai jau dabar ruošiasi ekonomikos atsigavimui ir tam kuria naujas bendroves“, – komentavo ekonomistas.

Pastebime, kad pastaruoju metu kiek stabilizavosi Lietuvos ekonomikos situacija.

Pasiūla seka paklausą

„Antra – matome, kad pastaruoju metu Lietuvoje yra aktyviai steigiamos bendrovės, kurių veikla yra tiesiogiai susijusi su koronaviruso epidemijos atneštomis galimybėmis. Pastaruoju metu pastebimai padaugėjo biurų valymo paslaugas vykdančių įmonių įsteigimo, kadangi karantino metu padidėjo patalpų valymo ir dezinfekavimo paslaugų paklausa“, – teigia Creditreform Lietuva direktorius Saulius Žilinskas.

Jis pridūrė, kad karantino metu taip pat sparčiai išaugo IT paslaugų, ypač mobilaus darbo sprendimų, paklausa. Atitinkamai, tarp naujai steigiamų bendrovių matome nemažai IT paslaugas teikiančių bendrovių pavadinimų.

„Galų gale, pastebime, kad verslūs Lietuvos gyventojai ruošiasi karantino pabaigai ir steigia bendroves, kurių veikla yra tiesiogiai susijusi su karantino ir krizės pasekmių „likvidavimu“: per du karantino mėnesius atsirado keletas skyrybų procesus vykdančių bendrovių, skolų išieškojimo, psichologinių paslaugų įmonių, netgi verslas, ketinantis siūlyti virtualaus mokymo sprendimus. Matome, kad verslūs Lietuvos gyventojai greitai sureagavo į karantino atveriamas verslo galimybes ir siekdami iš to uždirbti steigia naujas bendroves“, – teigė S.Žilinskas.

„Manome, kad atsigaunant ekonomikos aktyvumui ES rinkose ir Lietuvoje, antrąjį šių metų pusmetį naujų bendrovių steigimų statistika dar pagerės. Kitaip tariant – tikėtina, kad jau praėjome šios krizės metu steigiamų bendrovių minimumo tašką. „Visual Capitalist“ duomenys rodo, kad šiuo metu pasaulyje sparčiausiai auga šių prekių kategorijų pardavimai: medicinos reikmenys ir vaistai; ilgo galiojimo maisto produktai; sporto namų sąlygomis prekės (pavyzdžiui, svarmenys); indų plovikliai.

Šių prekių kategorijų pardavimų augimas koronaviruso epidemijos mastu stebimas pasaulio mastu – taigi galima atsargiai prognozuoti, kad netolimoje ateityje ir Lietuvoje pagausės naujų šiuose segmentuose veikiančių įmonių“, – teigia „SME Finance“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų