„Baltarusija yra viena pagrindinių mūsų partnerių krovinių vežimo srityje, todėl ilgametė sutartis su stambiausia šios valstybės trąšų gamintoja „Belaruskalij“ leis mums sustiprinti konkurencines pozicijas ir efektyviau planuoti vežimus, geriau paskirstyti mūsų išteklius – vagonus, lokomotyvus“, – trečiadienį žiniasklaidai išplatintame pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Iki šiol su „Belaruskalij“ buvo sudaromos tik trumpalaikės sutartys, kuriose nebuvo numatyti jokie įsipareigojimai dėl tarifų stabilumo, vežamų krovinių garantuotų apimčių.
Sudaryta sutartis, anot „Lietuvos geležinkelių“, padidins konkurencinį pranašumą vežimų rinkoje, sustiprins strateginę partnerystę su mineralinių trąšų gamintoja bei eksportuotoja, atvers naujas galimybes kitiems transporto sektoriaus dalyviams – krovos kompanijoms bei Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui.
„Belaruskalij“ yra ir vienas svarbiausių „Lietuvos geležinkelių“ klientų pagal vežamų krovinių apimtis. Tarptautinės trąšų asociacijos (IFA) duomenimis, „Belaruskalij“ eksportuojamų kalio trąšų dalis sudaro 20 proc. pasaulio rinkos. Baltarusių įmonė eksportuoja savo produkciją į daugiau nei 100 pasaulio valstybių.
„Lietuvos geležinkeliai“ 2017 metais vežė daugiau nei 10 mln. tonų šios bendrovės krovinių, o tai sudaro apie 20 proc. bendro praėjusiais metais vežtų krovinių kiekio.