Šis susitarimas papildo pernai birželį pasirašytą sutartį su „PKP Cargo“ dėl galimybės vežti krovinius į šiaurės rytų Lenkijoje esančius miestus – Balstogę ir Elką, teigiama „Lietuvos geležinkelių“ pranešime.
„Šiuo susitarimu užbaigiame svarbų pasiruošimo žengti į Vakarų rinkas etapą. Tai leis sumažinti patikrų skaičių ir užtikrinti greitą krovinio pristatymo laiką klientams“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas.
Planuojama, jog „Lietuvos geležinkeliai“ krovinius Lenkijos teritorijoje pradės vežti 2019 metų viduryje. Pradžioje numatoma, kad dirbs du lokomotyvai, o per penkerius metus metines krovinių apimtis bus siekiama padidinti iki 1 mln. tonų. Ateityje krovinių vežimo geografiją Lenkijoje bus siekiama išplėsti ir į kitus miestus.
Tai yra pirma tokia sutartis „Lietuvos geležinkeliams“, kai su ilgalaikiu partneriu susitariama dėl bendradarbiavimo vežant krovinius užsienio rinkoje. Įprastai „Lietuvos geležinkeliai“ Lenkijoje, kaip ir daugumoje kitų kaimyninių šalių, krovinius veža iki artimiausios stoties, esančios pasienyje. Toliau nuo sutartos vietos krovinių sąstatas perduodamas kitam vežėjui.
Planuojama, kad „Lietuvos geležinkeliai“ Lenkijoje gabens konteinerinius krovinius, medieną, naftą ir jos produktus, trąšas.
„PKP Cargo Group“ yra antra pagal dydį krovinių vežimo geležinkelio transportu bendrovė Europos Sąjungoje. Jos metinės pajamos siekia 4,55 mlrd. zlotų, per metus ji perveža 116 mln. tonų krovinių.