LTG, atsižvelgdami į Vyriausybės nutarimą, kartu su išsiųstu raštu „Belaruskalij“ pateikė tiek nutarimo kopiją, tiek ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos išvadą. Antradienį, sausio 18 d., bendrovei taip pat buvo pranešta, kad paraiškos jos krovinių vežimams pagal minėtą sutartį, vykdytiniems nuo vasario 1 d., nebus suderintos. LTG jau atsisakė patvirtinti anksčiau sausį pagal sutartį pateiktas „Belaruskalij“ paraiškas dėl trąšų vežimo kitą mėnesį.
„Vykdome Vyriausybės priimtą nutarimą ir nuo vasario 1 d. nutrauksime paslaugų teikimą „Belaruskalij“ pagal 2018 m. sudarytą sutartį. Jeigu mus pasiektų nauji esamų ar potencialių klientų prašymai gabenti baltarusiškas trąšas, krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ dėl jų konsultuosis su valstybės institucijomis, tarp kurių – ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija“, – sako Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius.
Kaip rodo LTG atlikta teisinės aplinkos ir pasaulinės trąšų rinkos analizė, norint sukurti tvirtą teisinį kelią, padėsiantį visiškai sustabdyti trąšų tranzitą per Lietuvą, reikalingi ir tolimesni žingsniai. Kadangi į „LTG Cargo“ dar galėtų kreiptis kitos bendrovės, kurios nėra įtrauktos į sankcijų sąrašus, bendrovė turėtų turėti teisinius argumentus atsisakyti gabenti tokį krovinį. Taip pat baltarusiškas trąšas per Lietuvą gali pretenduoti gabenti kiti vežėjai.