Įmonių valdyboms praėjusią savaitę patvirtinus naujas sąlygas, atnaujintą susitarimą numatoma pasirašyti trečiadienį.
Premjero atstovas Tomas Beržinskas BNS patvirtino, kad sutartis pasirašoma trečiadienį Vyriausybėje.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS teigė, kad bendrovės valdyba pritarė sutarčiai su „Orlen Lietuva“ ir ją ketinama pasirašyti artimiausiu metu.
„Galiu patvirtinti, kad „Lietuvos geležinkelių“ valdyba pritarė susitarimo sąlygoms. Formalus pasirašymas dar neįvykęs. (...) Pasirašymas planuojamas artimiausiu metu“, – BNS sakė M.Dubauskas.
Sutarties detalės yra konfidencialios ir nė viena šalių kol kas jų neskelbia viešai.
BNS žiniomis, „Orlen“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ rado kompromisą dėl naftos produktų gabenimo tarifo ir abipusių skolų už 2014–2016 metus. Bendrovės ginčijamą nepriemokų sumą pasidalys per pusę ir atsiims ieškinius iš teismų.
2017–2023 metų krovinių vežimo tarifas, kurį mokės „Orlen Lietuva“, bus kiek didesnis, nei įmonė vienašališkai moka nuo 2014-ųjų, tačiau mažesnis, nei buvo numatyta iki šiol galiojusioje sutartyje.
„Lietuvos geležinkeliai“ tikisi, kad ateityje bendradarbiavimas su „Orlen Lietuva“ bus išplėstas, pavyzdžiui, geležinkeliai norėtų nuomoti naftininkams savo cisternas, pasiūlyti ekspedijavimo ir kitas paslaugas.
Abi įmonės ilgą laiką nesutarė dėl 2009 metais pasirašytos krovinių vežimo sutarties, kuri galioja iki 2024 metų. Bendrovių santykiai pašlijo 2014 metais, kai Vyriausybė pakeitė mokestį už infrastruktūrą – jis padidėjo pavojingiems kroviniams, tarp jų ir naftos produktams.
„Orlen Lietuva“ nuo 2014 metų vienašališkai mokėjo mažiau, nei pateikiama sąskaitose – anot įmonės, geležinkeliai priskaičiuodavo papildomus mokesčius, kurie nebuvo numatyti susitarimuose dėl tarifų.
Naujoji geležinkelių vadovybė šių metų pradžioje deklaravo siekį taikiai susitarti su „Orlen Lietuva“.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis po susitikimo su Lenkijos energetikos viceministru Michalu Kurtyka kovą BNS teigė, kad ginčus su „Orlen Lietuva“ bus siekiama išspręsti kuo greičiau.
Bendrovės pernai du kartus bandė susitarti dėl naujų tarifų, tačiau derybos baigėsi nesėkme. Pasak Lietuvos atstovų, „Orlen“ reikalavo per 8 metus (2016–2023) suteikti daugiau nei 200 mln. eurų vertės nuolaidų, tačiau kompromiso rasti nepavyko.
Dėl nesutarimų abi įmonės bylinėjasi teismuose. „Orlen Lietuva“ reikalauja iš geležinkelių apie 70 mln. eurų, o „Lietuvos geležinkeliai“ iš „Orlen Lietuvos“ apie 40 mln. eurų.