„Jeigu jie norės dar siūlyti blaivius variantus, mes galime svarstyti ir kalbėtis. Tai geriau negu teismai. (...) Toliau teismai ir ten problemas spręsime. Dar svarstome variantą – ir nutraukti sutartį, tada vešim, bet be jokių nuolaidų, pagal tarifų knygą tiesiog. Kaip ir visiems mirtingiesiems galiotų taip pat (tarifai bendrovei „Orlen Lietuva“ – BNS)“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka.
Jis tikino, kad apsispręsti dėl sutarties nutraukimo galima greitai, tačiau neskubama.
„Tiems dalykams daug galvoti nereikia, galim bet kada tą sprendimą priimti, bet nenorime sudaryti papildomų rūpesčių visiems. Ieškom dalykiškai, tvarkingai, nesukeldami papildomų skandalų“, – tikino S.Dailydka.
Pasak jo, su „Orlen“ nepavyko susitarti dėl nuolaidų apimties – „Orlen Lietuva“ norėjo dvigubai didesnių nuolaidų nei siūlė geležinkeliai, tačiau konkrečių dydžių S.Dailydka neatskleidė. Be to, naftos perdirbėja nesutiko įsipareigoti vežti konkretų krovinių kiekį.
„Įvertinę savo galimybes, mes atitinkamas nuolaidas pasiūlėme, nors jie jau gavę ir taip daug nuolaidų pagal sutartį. Deja, mes negalime vežti nemokamai. (...) Tai mūsų komercinė paslaptis, bet tai buvo pakankamai daug, o jie norėjo dvigubai daugiau“, – tikino S.Dailydka.
„Įsipareigojimų jokių, mes duodam tik nuolaidas, o jie tik reikalauja, taip negalima žaisti pagal tokias taisykles, tai buvo mums žalinga, todėl nutraukėme savo pasiūlymo teikimą“, – pridūrė jis.
Kovo mėnesį įmonėms pradėjus derybas, Lenkijos koncerno „Orlen“ vadovas Wojciechas Jasinskis Vilniuje buvo susitikęs su Algirdu Butkevičiumi, tačiau žiniasklaidai komentarų neteikė.
Derybų pabaigos terminas keletą kartų buvo atidėtas – tikėtasi susiderėti iki kovo pabaigos, vėliau – iki balandžio vidurio, o paskutinė data buvo gegužės 13-oji.
Pasak geležinkelių, „Orlen Lietuva“ nevykdo iki 2024 metų galiojančios krovinių vežimo sutarties ir yra skolinga geležinkeliams apie 30 mln. eurų. S.Dailydka anksčiau pripažino, jog derėtis su lenkais yra sudėtinga – prieš kelerius metus derybos jau buvo nutrūkusios.
„Lietuvos geležinkeliai“ savo ruožtu iš „Orlen Lietuvos“ siekia prisiteisti milijonus eurų už neapmokėtas paslaugas. Anot geležinkelių, nuo 2014 metų pradžios pasikeitus mokesčio už infrastruktūrą skaičiavimui, „Orlen Lietuva“ už paslaugas moka mažiau nei nurodoma sąskaitose – 2014 metais ji paprašė maždaug 29 mln. eurų nuolaidos, tačiau geležinkeliai ją atsisakė suteikti.