„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Lietuvos geležinkeliai“: nuolaidos neišgelbės „Orlen Lietuvos“

Įmonės „Orlen Lietuva“ atstovai Seime teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ taikomi tarifai Baltarusijos įmonių naftos produktų gabenimui į Klaipėdos uostą yra žemesni, negu taikomi „Orlen Lietuvai“ ir tai suteikia konkurencinių privalumų Baltarusijos įmonėms. „Lietuvos geležinkeliai“ atšauna, kad tarifai buvo numatyti pasirašytoje sutartyje.
Orlen
Orlen / Laikraščio „15 minučių“ nuotr.

Jau vien todėl tarifai, „Orlen Lietuva“ atstovų teigimu, turi būti atitinkamai sumažinti. Taip pat Mažeikių naftos bendrovei itin svarbu, kad nedelsiant būtų atstatytas Rengės geležinkelio ruožas.

„Lietuvos geležinkeliai“ atkreipia dėmesį, kad faktinis tarifų dydis „Orlen Lietuva“ produktų gabenimui iki 2024 metų yra nustatomas pagal metodiką bei tvarką, kuri įtvirtinta 2009 metais tarp bendrovių pasirašytoje sutartyje. Tarifų dydį nustato ne „Lietuvos geležinkeliai“ – jį nustatė abi bendrovės kartu pasirašydamos minėtąją sutartį.

Pažymėtina, kad transporto logistikos kaštai Baltarusijos įmonėms, gabenančioms naftos produktus į Klaipėdos uostą yra keturiskart didesni negu „Orlen Lietuvai“, gabenančiai savo produktus į tą patį uostą. Būtent „Orlen Lietuvai“ mažesni transportavimo kaštai suteikia konkurencinį pranašumą.

Pasirašytoje sutartyje „Orlen Lietuvai“ yra numatyta daug lengvatų bei nuolaidų, kurios Baltarusijos įmonėms negalioja.

Pasirašytoje sutartyje „Orlen Lietuvai“ yra numatyta daug lengvatų bei nuolaidų, kurios Baltarusijos įmonėms negalioja. Jeigu „Orlen Lietuva“ produktų gabenimo ekonominės sąlygos būtų suvienodintos su tranzitu gabenamų Baltarusijos įmonių produktų vežimo sąlygomis, tai logistikos kaštai Mažeikių naftos bendrovei nesumažėtų, o atvirkščiai – jie taptų didesni.

Nuolaidos naudos neduos

Rengės ruožas jau buvo uždarytas iki 2009 metų sutarties pasirašymo ir šis klausimas buvo vienas iš esminių derinant sutarties nuostatas. Buvo pasiektas kompromisas ir nustatyta, kad iki tol, kol bus atstatytas ruožas, „Orlen Lietuva“ gaus atitinkamų nuolaidų bei lengvatų. Atstačius minėtąjį ruožą šios lengvatos nustos galioti. „Lietuvos geležinkeliai“ mano, kad Rengės ruožo atstatymas ekonominiu požiūriu „Orlen Lietuvai“ yra nereikšmingas.

Svarbu pažymėti, kad „Lietuvos geležinkelių“ teikiamos paslaugos sudaro tik apie 1 proc. visų „Orlen Lietuva“ sąnaudų. Tuo atveju, jeigu būtų patenkintas „Orlen Lietuva“ reikalavimas sumažinti šiuo metu taikomus tarifus apie 18 proc., tai Mažeikių naftos bendrovės kaštai dėl to sumažėtų tik 0,18 proc. „Lietuvos geležinkeliai“ mano, kad toks kaštų pokytis didesnės reikšmės „Orlen Lietuva“ finansinei būklei neturėtų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų