2014 05 05 /15:37

„Lietuvos geležinkeliai“: pasiūlėme „Orlen Lietuvai“ nemokėti infrastruktūros mokesčio, bet bendrovė nesutiko

„Orlen Lietuva“ ir toliau tvirtina, kad tolimesnei naftos perdirbimo produktų gamyklos veiklai užtikrinti būtina sumažinti geležinkeliais gabenamų krovinių tarifus. Jeigu šis „Orlen Lietuva“ reikalavimas būtų patenkintas, tai papildomos nuolaidos „Lietuvos geležinkeliams“ atsieitų daugiau nei 30 mln. litų per metus, o „Orlen Lietuva“ sąnaudos dėl to sumažėtų tik 0,14 proc.
Stasys Dailydka
Stasys Dailydka / BFL/Tomo Lukšio nuotr.

Ar septintadalis procento tikrai toks reikšmingas įmonei, kuri per metus vien konsultavimo paslaugoms išleidžia daugiau nei 14 milijonų litų?

„Mažeikių bendrovės atstovai nuolat tvirtina, kad mažesnės logistikos sąnaudos pagerintų jų situaciją. Vis dėlto nesunku paskaičiuoti, kad 21 milijardo „Orlen Lietuva“ sąnaudų struktūroje geležinkelių paslaugos tesudaro vos 1,4 procento. Ir į tas sąnaudas įeina ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių geležinkelių paslaugos“, - teigia AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Esame pateikę siūlymus „Orlen Lietuvai“ nemokėti infrastruktūros mokesčio. Šio mokesčio dedamoji yra formulėje, pagal kurią apskaičiuojamas galutinis tarifas. Tai sudarytų apie 12 proc. nuolaidą dabartiniam tarifui, arba daugiau nei 20 milijonų litų per metus. „Orlen Lietuva“ šį pasiūlymą atmetė.

S. Dailydka atkreipė dėmesį į tai, kad šiuo metu „Orlen Lietuvai“ taikomų tarifų dydį nustatė ne „Lietuvos geležinkeliai“: „Tarifų dydis yra nustatytas 2009 metais pasirašyta sutartimi. Ją derino ir parašais patvirtino abi pusės. Galima teigti, kad „Orlen Lietuva“ tarifų dydį nusistatė ir parašais patvirtino pati. Ši sutartis galioja iki 2024 metų“.

Vis dėlto, nors ekonominė situacija šiemet „Lietuvos geležinkeliams“ dėl sumažėjusių pervežimų apimčių yra suprastėjusi, bendrovė vis tiek ieško būdų pagelbėti „Orlen Lietuvai“.

„Esame pateikę siūlymus „Orlen Lietuvai“ nemokėti infrastruktūros mokesčio. Šio mokesčio dedamoji yra formulėje, pagal kurią apskaičiuojamas galutinis tarifas. Tai sudarytų apie 12 proc. nuolaidą dabartiniam tarifui, arba daugiau nei 20 milijonų litų per metus. „Orlen Lietuva“ šį pasiūlymą atmetė“, - sako S. Dailydka.

Pažymėtina ir tai, kad nuo šių metų pradžios yra išaugęs infrastruktūros mokestis pavojingiems kroviniams, taip pat ir naftos vežimui. „Orlen Lietuva“ nuo metų pradžios nepilnai apmoka už paslaugas. Šiuo metu dėl to jau susidarė 6 milijonų litų skola.

Papildyta 15.37 val. Reaguodami į „Lietuvos geležinkelių“ išplatintą viešą pareiškimą, „ORLEN Lietuva“  išplatino trumpą komentarą:

„Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė mums 10 % nuolaidą, tačiau ji galėtų būti taikoma, jei mes sutiktume su 12,9% tarifų pakėlimu. Manome, kad tokio lygio pasiūlymai neatspindi mūsų situacijos rimtumo ir esame tikrai nustebinti, kad „Lietuvos geležinkeliai“ taip energingai siekia viešinti derybinius pasiūlymus.

„Lietuvos geležinkeliai“ toliau tęsia diskriminacinę politiką Lietuvos bendrovių atžvilgiu ir Baltarusijos įmonių naudai. Iš savo partnerio - „Lietuvos geležinkelių“ – toliau tikimės konstruktyvaus požiūrio. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų