Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos geležinkeliai: apgręžta daugiau nei 30 vagonų su bendrovės „Lukoil“ kroviniu

Kilus skandalui dėl iš Baltarusijos per Lietuvą vežamų sankcionuotų prekių, Lietuvos geležinkelių atstovai tikina sustiprinę patikrą. Šį trečiadienį neįleisti kroviniai ne tik iš Baltarusijos – apeinant pirminę išorinės ES sienos patikrą, krovinį bandyta įvežti ir iš Latvijos pusės. Trečiadienį ties Lietuvos siena apgręžta daugiau nei 30 vagonų su bendrovės „Lukoil“ kroviniu.
Panerių geležinkelio stotyje sulaikytas galimai baltarusiškų trąšų krovinys
Panerių geležinkelio stotyje sulaikytas galimai baltarusiškų trąšų krovinys / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį žurnalistams patvirtino, kad Lietuvos geležinkeliai po dar vasarį į viešumą iškilusios schemos dėl nelegalaus baltarusiškų trąšų gabenimo sustiprino patikrą ir „įsivedė nulinės tolerancijos principą“ dėl sankcionuotų krovinių gabenimo.

„Vyksta ne vienas iki teisminis tyrimas, vagonų ne vienas sulaikytas. Kontrolė yra sustiprinta iš esmės“, – sakė M.Skuodis.

Tačiau visiško iš Baltarusijos pusės atkeliaujančių krovinių atsisakymo įgyvendinti kol kas neįmanoma dėl to, kad tam reikėtų plataus įvairių valstybių ir ES sutarimo.

Jis pabrėžė būtinybę kalbėtis dėl geresnės išorinės ES sienos apsaugos.

„Matome tam tikrą situaciją, kai Estijoje jų geležinkeliams priėmus tam tikrus sprendimus, krovinį perėmė Latvijos geležinkeliai. Šitoje vietoje mes, trijų Baltijos valstybių ministrai, kalbamės tarpusavyje, kad tą klausimą išspręstume iki galo“, – sakė ministras.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Marius Skuodis
Lukas Balandis / BNS nuotr./Marius Skuodis

„Yra svarbus darbas su tais mūsų partneriais, su kuriais turime išorinę ES sieną, kad mes užtikrintumėm tuos sprendimus“, – pridūrė jis.

Ministras pabrėžė, kad krovinių srautas iš Baltarusijos nuolat mažėja. 2021 m. sausio–vasario mėnesiais iš Baltarusijos Lietuvos geležinkeliai pervežė 3 mln. tonų krovinių, pernai – mažiau nei 2 mln. tonų.

„Šiemet sausį–vasarį pravažiavo mažiau nei 500 tonų krovinių ir tai didelė dalis yra tranzitas į Kaliningradą. Srautas yra iš esmės sumažėjęs ir šitoje vietoje nulio tolerancijos principas yra įgyvendinamas“, – trečiadienį žurnalistams sakė M.Skuodis.

LTG Verslo atsparumo direktorius Edvinas Kerza pridėjo, kad mėginimai įvežti sankcionuotas prekes vyksta nuolatos – šiąnakt buvo apgręžta daugiau nei 30 vagonų su sankcionuotomis prekėmis.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Edvinas Kerza
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Edvinas Kerza

„Šią naktį 25 „Lukoil“ vagonai bandė pakliūti į Kaliningrado sritį, sakydami, kad čia yra tranzito krovinys, o iš tikrųjų buvo skirtas eksportui. Apsukom, grąžinom. Septyni „Lukoil“ vagonai bandė patekti į Marijampolę, apgręžėm, išsiuntėm. Dar trys yra sulaikyti ant sienos, šnekame dabar“, – sakė E.Kerza.

Jis pabrėžė, kad du sankcionuoti kroviniai į Lietuva bandyti įvežti iš Latvijos pusės.

„Ministras kalbėjo apie būtinybę stiprinti visą mūsų išorinę sieną, tai darbas ir su Latvijos geležinkeliais, su kuriais bendraujame ir perduodame visą informaciją“, – sakė E.Kerza.

Jis pridūrė, kad pasitaiko atvejų, kai kartu su sankcionuotomis prekėmis vežama ir kontrabanda. Daugiausiai vežami naftos produktai, skalda, mediena, granulės ir kitos sankcionuotos prekių grupės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais