„Sprendimą esame kruopščiai išanalizavę ir nėra jokios abejonės, kad mes Europos Komisijos sprendimą skųsime. Tam turime du mėnesius pasiruošti ir parengti galutinę strategiją, kokius argumentus naudoti.
Mums svarbu, kad turime gerus santykius su „Orlen“, toliau kalbame, kaip šitą situaciją išspręsti, nes „Orlen“ kroviniai mums yra labai svarbūs“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.
Europos Komisija skyrė baudą valstybės įmonei už tai, kad 2008 m. išardydama bėgius į Latviją padarė žalą konkurencijai, dėl to „Orlen Lietuva“ priversta gabenti krovinius ilgesniu maršrutu.
„Procedūriškai baudą reikia sumokėti, tačiau galima ją skųsti. (...) Sieksime ją sumažinti ir apginti įmonės reputaciją“, – pridūrė M.Bartuška.
Pasak jo, sprendimas skųsti baudą aptartas ir su įmonės akcininke Susisiekimo ministerija.
„Aptarėme skundimą su akcininkais ir sprendžiame, kaip strategiškai būtų geriausia pasirinkti. Tačiau baudos suma yra didelė, analogo neturintis ir beprecedentis įvykis, kai byla nagrinėjama 9 metus. Yra aiškios galimybės, kad ta suma galėtų būti sumažinta, ar net panaikinta. Mūsų tikslas yra užtikrinti įmonės interesus ir turėtų kuo mažesnę įtaką“, – kalbėjo M.Bartuška.
Jo teigimu, bylinėjimasis su EK bendrovei gali kainuoti apie 0,5 mln. eurų.
„Neabejotinai, tokio sudėtingumo byloje reikės išorės ekspertų. Šiuo metu turime teisinių paslaugų sutartį su advokatų kontora „Linklaters“ (Didžiosios Britanijos advokatų kontora – BNS). Sumos priklausys nuo bylos apimties, trukmės ir sudėtingumo. Galutines sumas sunku atsakyti, bet šiai dienai skaičiuojame, kad tai bus apie pusė milijono eurų“, – sakė M.Bartuška.
Konkurencijos teisės specialistai ir advokatai skirtingai vertina „Lietuvos geležinkelių“ galimybes teisme apginti savo tiesą. Lietuvos valdžios pareigūnai taip pat buvo skirtingos nuomonės dėl apskundimo. Prezidentūra skeptiškai vertino šią galimybę, tuo tarpu premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad bus ginamasi visomis teisinėmis priemonėmis.
„Lietuvos geležinkeliai“ Teisingumo teisme bandys įrodyti, kad žala konkurencijai, išardžius bėgius, nebuvo tokia didelė kaip teigiama. Valstybės įmonė siekia, kad teismas baudą sumažintų. Lietuvoje neseniai viešėjusi Konkurencijos komisarė Margarethe Vestager atmetė bet kokią galimybę, kad EK sumažintų baudą.
BNS kalbinti teisininkai anksčiau teigė, kad Lietuvos Vyriausybė turėtų rimtai apsvarstyti galimybę teismui skųsti EK skirtą baudą, tačiau pripažino, kad turima informacija nesuteikia pagrindo tvirtai prognozuoti sėkmingą bylos baigtį.
Bylinėtis Lietuvą gali paskatinti potencialūs ieškiniai iš Latvijos geležinkelių ar „Orlen Lietuvos“, jei konkurencijos pažeidimas nebus užginčytas.
Dėl skundo Lietuva turi apsispręsti per 70 dienų – iki gruodžio vidurio.