„LG Keleiviams“ vadovo Lino Baužio teigimu, gamintojai bus kviečiami pristatyti naujoves, pasidalinti įžvalgomis dėl naujų riedmenų, patarti išsigryninant technines specifikacijas. Tuomet bus skelbiamas konkursas, kurio vertė sieks daugiau nei 200 mln. eurų.
„Atnaujinti keleivinių riedmenų parką būtina, nes dalis traukinių yra technologiškai pasenę, neatliepia šiuolaikinių keliavimo įpročių, nėra pritaikyti individualių poreikių turintiems asmenims“, – pranešime sakė L.Baužys.
Bendrovė BNS patikslino, jog preliminariai planuojama įsigyti apie 35 traukinius, tačiau tikslus skaičius paaiškės po rinkos konsultacijų. Dalis traukinių turėtų būti elektriniai, dalis – dyzeliniai arba hibridiniai.
Sutartį dėl naujų traukinių įsigijimo planuojama pasirašyti kitų metų pabaigoje. Įmonė traukinius įsigyti savomis lėšomis ir pritraukus ES finansavimą.
Naujiems traukiniams pradėjus kursuoti pagrindine šalies geležinkelių magistrale Vilnius–Klaipėda, dabar naudojami dyzeliniai traukiniai, o taip pat ir naujai perkami riedmenys pakeis šiuo metu regioniniuose maršrutuose kursuojančius senuosius traukinius.
Bendrovė skaičiuoja, kad atnaujinus traukinių parką ir traukiniams pajudėjus naujai elektrifikuotais ruožais, į aplinką per metus patenkančio anglies dioksido kiekis sumažės apie 7 mln. kilogramų.