„LG Cargo“ ir VLRD užsiregistravo centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir įgavo perkančiųjų organizacijų statusą, pranešė „Lietuvos geležinkeliai“. Bendrovės teigimu, tokiu būdu šios įmonės taps nekonkurencingos ir praras savo dalį rinkoje.
Įmonės Teisės departamento direktorė Odeta Tručinskaitė-Šiušienė tikisi, kad tokia situacija yra laikina.
„Tikimės, kad ši situacija yra laikina ir mes esame pasiruošę tęsti bendradarbiavimą su visomis valstybės institucijomis ir suteikti daugiau informacijos apie grupės vykdomas komercines veiklas ir konkurencijos sąlygas rinkose“, – pranešime sakė O.Tručinskaitė-Šiušienė.
„LG Cargo“ skaičiavimu, ne viešo konkurso, o uždaros apklausos būdu išsinuomoti, pavyzdžiui, grūdovežius užtruktų ilgiausiai 20 dienų, tuo metu viešas pirkimas truktų bent penkis kartus ilgiau, todėl . klientai pasirinks kitą krovinių vežėją.
VLRD ir „LG Cargo“ neviešus pirkimus teismuose ginčijo Estijos geležinkelių paslaugų grupė „Skinest Baltija“ – remdamasi Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvada ji teigė, kad šios įmonės vagonų ir atsarginių dalių konkursus turėjo skelbti viešai.
„LG Cargo“ vadovas Egidijus Lazauskas praėjusį mėnesį BNS teigė, kad bendrovė dėl ginčo su VPT tikriausiai kreipsis į Europos Komisiją (EK). Anot jo, kitų šalių krovinių vežėjai nėra perkančiosios organizacijos, todėl problemą turėtų spręsti Europos institucijos.
VPT pernai birželį paskelbė, kad Geležinkelių tiesimo centras (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.