Konkurentų jau laukė
„Aprangos“ grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas teigė, kad įmonė jau kelerius metus ruošėsi konkurentų atėjimui į šalies rinką. „Gana seniai žinojome, kad H&M anksčiau ar vėliau ateis, taigi savo veiklą ir plėtrą formavome atsižvelgdami į tai. Per pastaruosius trejus metus, nepaisant to, kad krizė dar lyg ir nepraėjusi, labai aktyviai plėtėmės“, – sakė R. Perveneckas.
„Aprangos“ grupės vadovo teigimu, pastaraisiais metais parduotuvių tinklas ne tik plėstas, bet ir modernizuotas. „Jis visomis prasmėmis konkurencingas H&M`ui“, – įsitikinęs R. Perveneckas.
Labiausiai varžysis dėl jaunimo
H&M yra įkūrusi 2,7 tūkst. darbužių parduotuvių daugiau kaip 40 šalių. Praėjusiais metais atidarė dvi parduotuves kaimyninėje Latvijoje.
Nuo 2003-ųjų Latvijojoje ir nuo 2004-ųjų Estijoje veikiančios „Aprangos“ grupės vadovas sakė, kad visą Baltijos regioną laiko „namų rinka“. Baltijos šalyse grupė valdo 140 parduotuvių tinklą: 92 – Lietuvoje, 36 – Latvijoje, 12 – Estijoje. „Neišskiriame nei vienos šalies, mums tai yra kaip namų rinka. H&M jau irgi startuoja šiose rinkose“, – sakė R. Perveneckas.
Lietuvoje įmonė „Hennes & Mauritz“ įregistruota 2012 m. rugsėjo pradžioje. Pirmosios H&M parduotuvės, planuojama, rudenį atsidarys Vilniaus ir Klaipėdos „Akropoliuose“. Skelbiama, kad parduotuvės taip pat turėtų būti atidarytos Vilniaus prekybos centre „Panorama“ ir 2014-aisiais – Šiaulių „Akropolyje“.
H&M rūbai bene labiausiai populiarūs tarp jaunų žmonių. Būtent dėl to „Aprangos“ grupės vadovai mano, kad konkurencija nebus itin nuožmi. „Turime penkis skirtingus tinklus. Jaunimui skirti tinklai, žinoma, kokuruos tiesiogiai. Tačiau turime ir kitokių – prabangos, prestižo verslas, kuris mažai konkuruos su švedų prekiniu ženklu. Visame pasaulyje drabužių rinkoje yra didžiulė konkurencija, pasirinkimo įvairovė, tad mes nematome priežasčių labai baimintis“, – sakė R. Perveneckas.
Augimas sulėtės
„Aprangos“ grupės generalinio direktoriaus pastebėjimu, po krizės jau kiek atsigauna lietuvių vartojimas, tačiau didelio proveržio nereikėtų tikėtis.
„Žmonės niekada nesirengs vienos firmos drabužiais, kokie pigūs jie bebūtų. Natūralu, kad mažoje rinkoje vienam prekiniam ženklui yra tam tikros ribos ir jos negali būti peržengtos. H&M, be abejo, yra rimtas varžovas, bet esame pajėgūs konkuruoti. Kita vertus, augimo tempai, žinoma, sulėtės, nes H&M pasiims dalį apyvartų, bet tikimės ir toliau augti“, – kalbėjo R. Perveneckas.