Lietuvos laivybos sektorius pasiekė dugną

Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka sako, kad mūsų šalies laivybos sektorius atsidūręs dugne. Lietuviška trispalvė plazda danų keltuose, o šalies įmonių prekybos laivai plaukioja su kitų valstybių vėliavomis, rašo „Lietuvos žinios“.
Keltas „DFDS Seaways“
Keltas „DFDS Seaways“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Laivų tonažo rinkoje vis dar per daug, bet kilimas kada nors turi prasidėti. Didžiosios laivininkystės įmonės plečiasi, mažosios – traukiasi. Mūsų asociacijos nariai dirba stabiliai, tačiau apie naujus laivus ir pirkimus niekas nekalba.

Rūpesčių nemažėja, nes neišspręstas tonažo mokesčio pratęsimo klausimas, kurį keliame nuo 2014 metų, jūrininkų apmokestinimas nuliniu gyventojų pajamų mokesčio tarifu ir kiti dalykai. Kitos valstybės skiria didžiulius pinigus laivybai, vyksta konkurencija dėl vėliavų. Lietuva taip pat galėtų nustatyti jūrininkams mokesčių ribas“, – sako G.Kutka.

Į Lietuvos jūrų laivų registrą, 2017 metų balandžio 1 dienos duomenimis, įrašyti 98 prekybiniai, žvejybiniai ir specializuoti laivai. Tuo pat metu pernai jų buvo 105. Pagrindinė Lietuvos vėliavos nešėja yra danų kapitalo įmonė „DFDS Seaways“, įregistravusi Klaipėdos uoste 8 keltus. Sparčiausiai laivybos verslą plečia bendrovė „Baltnautic shipping“, šiuo metu turinti 18 nedidelio tonažo laivų, tačiau tik trečdalis jų plaukioja su Lietuvos vėliava, nes kompanija aktyvina veiklą Amerikos rinkoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis