„Laivų tonažo rinkoje vis dar per daug, bet kilimas kada nors turi prasidėti. Didžiosios laivininkystės įmonės plečiasi, mažosios – traukiasi. Mūsų asociacijos nariai dirba stabiliai, tačiau apie naujus laivus ir pirkimus niekas nekalba.
Rūpesčių nemažėja, nes neišspręstas tonažo mokesčio pratęsimo klausimas, kurį keliame nuo 2014 metų, jūrininkų apmokestinimas nuliniu gyventojų pajamų mokesčio tarifu ir kiti dalykai. Kitos valstybės skiria didžiulius pinigus laivybai, vyksta konkurencija dėl vėliavų. Lietuva taip pat galėtų nustatyti jūrininkams mokesčių ribas“, – sako G.Kutka.
Į Lietuvos jūrų laivų registrą, 2017 metų balandžio 1 dienos duomenimis, įrašyti 98 prekybiniai, žvejybiniai ir specializuoti laivai. Tuo pat metu pernai jų buvo 105. Pagrindinė Lietuvos vėliavos nešėja yra danų kapitalo įmonė „DFDS Seaways“, įregistravusi Klaipėdos uoste 8 keltus. Sparčiausiai laivybos verslą plečia bendrovė „Baltnautic shipping“, šiuo metu turinti 18 nedidelio tonažo laivų, tačiau tik trečdalis jų plaukioja su Lietuvos vėliava, nes kompanija aktyvina veiklą Amerikos rinkoje.